Lets cut the crap

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Andre67Forfatter
    Indlæg
  • #88601
    Andre67Forfatter

    Alle rådgivere er nogle vampirer der prøver at suge blod af folk. På en eller anden måde får de solgt deres produkter på en utrolig vel spekulert måde. Når jeg går gjennom min økonomi kan jeg se at alt kunne blevet gjort meget billigere hvis jeg bare hadde vist bedre, men give me a break jeg er jo sku da ikke en økonom og tall og smarte beregninger er ikke min ting. Så please folk hjælp mig på en pragmatisk måde, vær konkret og ikke giv mig den suppe med “du skal self finde en rådgiver" eller “besøg nogle banker og se hvilke du kan best lide"… nej, jeg tror ikke på rådgivere, så please guide mig til en bank der er billig og sikker, en bank der ikke dør i morgen og som vil låne penger og ikke spise mig op.

    Situationen
    Skal købe en ejerlejlighed på 1.150.000 kr.
    Ønsker at betale så lit så mulig i renter.
    Ønsker også at betale lånet ned.. jeps rigtig nok.
    Har ingen gjeld
    har ca 300.000 i banken. Men vil kun give max 50.000 selv og
    låne resten.
    Tjener halv mill om året.
    Har ligenu den danske bank extra.

    Jeg kontaktet den danske bank og de lavde et tilbud til mig hvor rentene skulle være noget med 7.5% og når jeg laver en sammenligning her i denne site så får jeg den danske bank som en af de største haj i merkede klar til at spise mig op med -84300.
    Den billigste er Vistoft sparekassen
    Vistoft Sparekasse
    Nørresundby Bank
    Swedbank
    Eik Bank
    Fionia Bank
    og basisbank ligger som nr. 12

    Hvad skal jeg vælge??? Og ja, fortell mig og ikke be mig om at sætte mig i all den økonomisk jungle,

    #123850
    AnonymForfatter

    Danske Bank var den mest glupske haj i farvandet for 2 år siden.

    I dag er banken i mange tilfælde konkurrencedygtig på lånetilbud.

    De små pengeinstitutter er kommet ud i et “fundinghelvede" som gør at mange små sparekasser i dag giver nogle virkelig dårlige udlånsrenter.

    Det afgørende er slet ikke hvor du finansierer dit lån, men at du får den billigste rente.

    Jo mere du ligger af din opsparing fra start desto billigere rente får du. Ingen tvivl om det.

    Jeg synes du skal få et lånetilbud fra danske bank og med det i hånden rette henvendelse til et par andre banker, for at se om de kan gøre det billigere.

    Prøv eventuelt:
    – Nørrenebel sparekasse, http://www.sparnebel.dk
    – Undgå Roskildebank, Amagerbanken, Fioniabank og Forstædernes Bank, hvis du ikke vil kvæles i gebyrer.

    #123852
    thsvForfatter

    “Situationen
    Skal købe en ejerlejlighed på 1.150.000 kr.
    Ønsker at betale så lit så mulig i renter.
    Ønsker også at betale lånet ned.. jeps rigtig nok.
    Har ingen gjeld
    har ca 300.000 i banken. Men vil kun give max 50.000 selv og
    låne resten.
    Tjener halv mill om året.
    Har ligenu den danske bank extra."

    Du ønsker at betale så lidt som muligt i rente, så skal du kun belåne 80 % af din ejendom!
    Når du tjener så meget i forhold til prisen af lejligheden, så har du perioder nok en stor opsparing, ikke sandt?
    Det ideelle for dig må derfor en være en boligprioritet, hvor Danske Bank ifølge denne hjemmeside er blandt de laveste, hvis man kan få den laveste rente hos dem. Ellers tilbyder Eik bank jo 5,6 % (stiger nok til 5,85%) på en sådan til alle, de kan godkende til kredit.

    Fordelen ved en boligprioritet, er at du opnår samme rente på dit indestående, og efter et par år, har du sikkert sparet så meget op, at du kan finansiere et bilkøb via din boligprioritet uden nye gebyrer! En boligprioritet er vel nærmest et alternativ til et F1-lån.

    Ønsker du et boliglån (over de 80%) tilbyder Eik osse dette op til 95% af salgsprisen, til en rente på 7,85%, se deres hjemmeside for stiftelse-omk., hvis du virkelig kun ønsker en udbetaling på 60.000 kr (=5 %).

    Alternativt kan du kontakte BRF-bank, der har lignende produkter/priser.

    #123854
    thsvForfatter

    PS: Jeg er ikke ansat hos Eik bank, men kan godt se det positive i deres lånetyper, selvom jeg tidligere var sur på dem over deres hævede rente-tillæg, men en rente på 5,6 % er en bedre rente end et F1-lån på 80 % af købspris plus bidrag!
    Og værdien af en Boligprioritet er enorm, har selv finansieret 2 (små) biler (den ene fabriksny, den anden 1½ år gammel) på bare 2 år i egen villa, grundet den enorme opsparing på boligprioriteten.
    Og vi afdrager endda på vores maksimum, så vi i teorien skulle være gældfri d. 1/1-2036, he-he…

    #123856
    Andre67Forfatter

    Takk folkens for nogle gode svar, det var lige det jeg er efter.

    Mit problem er at jeg har kun 180.000 på konto og jeg må nok bruge nogle af det til at ordne en smule lejligheden. Derfor tænker jeg på 55 eller 60.000 i udbetaling.

    Har lige snakket med den danske bank og de skal regne på det og se hvad de kommer med.

    Nu har jeg nykredit på tlf. og siger at en boligprioritet vil ligge på 8,5%

    #123858
    Andre67Forfatter

    Nykredit manden sagde også at jeg kunne betale de 180.000 kr og lave en slags friværdi på det beløpe sådan at jeg hadde den som en stor kasse kreditt med 0,5% renter om året.

    #123864
    AnonymForfatter

    Når du får regnet det hele med tror jeg det ender med boligprioritetslånene er en dårlig løsning. Mange økonomer har advaret mod dem!

    Jeg synes du skal overveje at tage et etårigt flekslån til 5,4% i rente + bidrag, og eventuelt vælge afdragsfrihed i de 3-5 år det formentlig vil tage dig af afdrage boliglånet i banken.

    Det viser sig næsten altid, at realkreditlån er billigst.

    #123866
    AnonymForfatter

    For at komme ned på den lave prioritetsrente, som nævnes ovenfor, må du formentlig ikke finansiere over 60% af lånet.

    Det kan du ikke bruge til noget i din situation.

    #123876
    thsvForfatter

    Hos Eik bank tilbyder de alle, som kan kreditgodkendes renten på 5,6% indenfor 80 % af ejendommens handelsværdi. Jeg ser det som et glimrende alternativ til et F1-lån, grundet fleksibiliteten og den gode indlånsrente.
    Og den nævnte rente på 7,85% ml. 80 og 95 % gælder ligeledes alle.
    Ikke noget med et fordelsprogram, eller vurderingen af dit totale engagement i banken.

    Så er sikker på, at trådopretter vil få færrest renter ved denne løsning, taler af dyrekøbt erfaring!
    Da vi skulle have bil forrige gang, kombinerede vi med en låneomlægning fra 6% obl. til mit første flex-lån med restgældsforhøjelse. Der gik vel ca. 6 måneder fra start til lånet var udbetalt. I mellemtiden havde vi afdraget så meget på lånet, at vi havde 100.000 kr ekstra på kontoen, da bankrådgiveren havde “glemt" at medregne afdrag/opsparing i de 6 måneder.
    Fedt at låne penge til ca. 4 % og så få ½ % i banken, ikke sandt!

    Syntes for øvrigt, at Danske bank ved 1. prioritet i ejendommen bør tilbyde en rente tæt på deres minimum på 5,8%, ellers må du finde en bedre bank.

    Ellers må du lave denne belåning:
    60 % realkredit, f.eks. F1 med afdragsfrihed
    20 % boligkredit (kassekredit), skal evt. være 1.prioritet i ejendommen.
    15 % boliglån til høj rente, skal afdrages først, da den er dyr.
    5% udbetaling

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.