Skal jeg være med til at stifte en andelsboligforening?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88557
    AnonymForfatter

    Jeg er indkaldt til en stiftenden generalforsamling af en andelsboligforening på torsdag. Ejeren, et pensionselskab, af min boligblok vil nemlig sælge ejendommen (koster omkring 20 mio.).

    Min lejlighed er på 55m2 med 2 værelser og i nogenlunde stand. Den ligger nær Hvidovre station, postnummer Valby.

    Boligafgiften er 3.324 kr. (770 kr. mere end jeg giver i leje nu) og andelen koster 165.000 – men den vil så stige til 346.500 kr. på den stiftenden generalforsamling. Jeg skal låne de 150.000 kr. i et andelsboliglån.

    Jeg kunne måske tænke mig at bo i lejligheden et år mere – og så forsøge at sælge den måske tjene lidt på det.

    Er det en god idé?

    Håber I kan hjælpe!

    #123240
    thsvForfatter

    Lyder da som en glimrende ide.

    En andelsbolig i Valby bør let kunne sælges for 350.000 kr, hvis standen af lejligheden er brugbar, når bare huslejen ikke bliver for høj.
    Så hvis du har råd til den forhøjede husleje i den tid du skal bo der, så er mit råd: KØB!

    Har for øvrigt selv stiftet en andelsboligforening (som 24-årig) i Valby, og det var en stor succes. Mit indskud i 1987 var 18.500 kr for en 3-værelse, som blev solgt for ca. 125.000 kr i 1999, med mindre (ældre) forbedringer (ca. 30.000), hovedsageligt bad med gulvvarme.

    #123258
    AnonymForfatter

    Mange tak!

    Jeg tror jeg køber.

    Det er ikke den mest tredy del af valby, men det er et udemærket kvarter.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.