HJÆLP…..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86901
    AnonymForfatter

    hej allesammen.
    Jeg har fået et æmpe problem og det er at vi står og skal skaffe 24.000 kr til et indskud.
    Vi står begge to som dårlige betaler og derfor fik vi mine svigerforældre til at låne os pengene igenmen deres navne. Så vi skrev under på kontakten til den nye lejlighed og sagde vores lejlighed op (den vi bor i nu). Men så kom min svigerfar og sagde til os at han ikke ville være med til det alligevel. Jeg prøvede at ringe til vores boligselskab og spurgte om vi ikke kunne droppe aftalen og bare beholde vores gammle lejlighed. men de sagde nej for der var allerede nogle der skulle bo i vores. Så nu står vi faktisk på gaden hvis vi ikke skaffer de penge. Jeg har også prøvet at snakke med komunnen men de vil ikke hjælpe os. Vi er også begge kontantmodtager da jeg har en sygdom der gør at jeg ikke kan arbejde lige for tiden og det gør jo ikke det hele meget bedre. Jeg håber bare at der er en der ved hvad jeg kan gøre. Jeg har nemlig ikke lyst til at stå på gaden med et lille barn.

    kærlig hilsen helene

    #104612
    AnonymForfatter

    Så meget ‘på skideren’ som du er har jeg aldrig prøvet at være, så hvis nedenstående er helt forkert, så kan du jo lære mig om ‘livets realiteter’.

    1. Svigerforældre.
    Hvis du med “låne os pengene igenmen deres navne" mener at de tilbød at kautionere, så forstår jeg godt de fik kolde fødder. Ingen vinder ved en venne/familie kautionsordning. Hvis låneren svarer enhver sit, så skylder ingen noget til andre = Ingen vindere. Hvis lånet derimod misligholdes (og det er ikke urealistisk når der overhovedet er krav om kaution) så er der pludselig skabt TO tabere (dig og din kautionist) i.s.f. een. Så et krav om kaution skal i stedet opfattes som et venligt råd om at I ikke er kreditværdige og derfor ikke bør optage et lån.

    2. Kommunen.
    Du hedder heldigvis ikke Fatma til fornavn, så det kommunen har sagt nej til er sikkert det med de 24.000, ikke det med ‘tag over hovedet’. Tro mig – hvis det samlet set var den billigste løsning at skaffe 24.000 for at give dig tag over hovedet, så havde du osse fået dem. Nu er du i stedet kvalificeret til et andet tilbud. Spørg om hvad det går ud på. Forvent ikke nogen luksus.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.