belåning (chf)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • KFJForfatter
    Indlæg
  • #88550
    KFJForfatter

    Godmorgen

    Ser på Nykredit`s hj.side CHF knap 4% i udlån, hvem ved hvad CHF er?

    God dag til alle!!!

    #123138
    NultopskatForfatter

    Hvis du ikke ved, at CHF er betegnelsen for Schweizerfranc, bør du nok ikke overveje at lave valutalån.

    Valutalån bruges af proffer til at opnå lavere rente, de mest benyttede er CHF og Yen.

    4 % er iøvrigt en høj rente for lån i CHF

    #123160
    KFJForfatter

    Tænkte på det som evt belåning ved evt køb af fast ejendom i udlandet, andre ideer ved udenlandskøb?

    #123164
    LMAForfatter

    Afhænger af land, pris og din beskatning.

    #123184
    NultopskatForfatter

    Njeg fraråder personer uden erfaring i valutalån at bruge disse, skyldes det at kursen kan svinge voldsomt. F.eks har kursen på CHF bevæget sig ca. 15 % de seneste 6 mdr. Kan din mave tåle det ?

    #123188
    KFJForfatter

    Vi siger Tak, troede måske det kunne gøres med fast rente, andre gode forslag til belåning af udenlandskøb?

    #123204
    NultopskatForfatter

    Jeg skal ikke forsværge at nogle banker vil tilbyde fast rente, men kursen er ikke fast og det er den, der svinger….

    #123220
    LMAForfatter

    Jeg spurgte lidt uklart i går, angående land og ejd. pris.

    Årsagen til denne specifikation fordi der er forskel på lånemulighederne alt efter land.

    Jeg er dog bekendt med, at Nykredit/Totalkredit tilbyder danske realkreditlån til køb af ejendomme i TYSKLAND, dog en forudsætning af det ydede lån opnår en vis hovedstol (kan ikke huske størrelsen), ligesom ejendom/lejlighed skal være belligende i et nærmere fastsat geografisk område. Berlin, Kiel og Hamburg er bl.a. godkendte områder.

    Men dansk realkreditlån menes, at I kan tage fuldstændigt samme lån som de der tilbydes på det danske marked. Dvs. lån i DKK, afdragsfrie lån, obligationslån m.m.

    Søger I derimod efter ejendom i Sydfrankrig efter Spanien, da er det pt. ikke mig bekendt muligt og låne i DKK. Der er dog muligt og låne i Euro (EUR). Også her er der en minimums hovedstol, mener den er mellem 65.000 og 70.000 EUR.

    Lånene der tilbydes er obligationslån, lån med loft, og rentetilpasningslån, 1-10. Afdragsfrihed er også muligt.

    I forbindelse med minimumsgrænsen bør dette ikke ses som et problem, snarere en hjælp. Det er væsentligt dyrere og låne med pant i udenlandske ejendomme, idet låneudbyderen herhjemme fortsat skal have ejendommen vurderet, idet den procentuelle lånegrænse fortsat skal overholdes. Vurdering foretages af udenlandsk samarbejdspartner – og det koster jo lidt. En omkostning kreditforeningen naturligvis lader jer betale.

    Der er naturligvis flere omkostninger ifm. køb af udenlandske ejendomme, enkelte er afhængige af finansiering, andre skal betales uanset hvad, bl.a. notar, myndigheder m.fl.

    Det vil dog i kraft af det højere omkostningsniveau ofte kunne svare sig og belåne den hjemlige ejendom i kreditforening eller i bank i stedet.

    Jeg vil således anbefale dig og låne i Danmark, i danske kroner. Jeg ville være meget tilbageholden med og låne i en udenlandsk bank/et udenlandsk finansieringsselskab.

    Endelig bør du bemærke, at ejendomme i bl.a. Tyskland er ganske billige set i forhold til Danmark, hvorfor en privatperson med gode formueforhold og fin indtægt ofte vil kunne finansiere købet konkurrencedygtigt med et banklån.

    En fornuftig strategi i forbindelse med renteforhandling med banken, vil være med udgangspunkt i prioritetslånsrentesatsen.
    De fleste steder er denne variabel, og tæt ved 6%.
    Undgå og betal provision.

    #123224
    KFJForfatter

    Tak for flotte svar!!!

    Vi kigger på Spanien, da vi har forladt arb.markedet, der skulle priserne være for nedadgående, men jo ikke helt nemt….skal skal ikke osv
    Er der nogen her på debatsiden som har erfaringer derfra hører vi da meget gerne

    God dag til alle!!!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.