Banksegment
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies
Mybanker indsamler data gennem cookies for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart. Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google og Snapchat for at vise dig relevante annoncer og/eller optimere vores markedsføring på disse platforme.
Indstillinger for cookies
Her kan du selv vælge, hvilke cookies som deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
Hej
Er der nogle som ved hvordan bankerne deler kunderne op i segmenter ? Jeg mener de deler kunderne op i farver og hvad betyder de forskellige farver ?
Nogle banker har farver, andre (de der anvender nyere regnskabsregler) anvender farver/segment kombineret med en talkode.
Der er ingen branche bestemte segmenteringsregler. Bankerne kunne såmænd anvende, bananer, meloner og æbler hvis de ville.
Men ofte vil farverne (eller frugterne?) vise den umiddelbare indtjening, talkoden derimod viser riskoprofilen.
En farve kan dog også vise banken strategi – skal kunden f.eks. sparkes ud af bøgerne, vil dette sikkert fremgå af koden?