Banksegment
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta og Google for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Er der nogle som ved hvordan bankerne deler kunderne op i segmenter ? Jeg mener de deler kunderne op i farver og hvad betyder de forskellige farver ?
Nogle banker har farver, andre (de der anvender nyere regnskabsregler) anvender farver/segment kombineret med en talkode.
Der er ingen branche bestemte segmenteringsregler. Bankerne kunne såmænd anvende, bananer, meloner og æbler hvis de ville.
Men ofte vil farverne (eller frugterne?) vise den umiddelbare indtjening, talkoden derimod viser riskoprofilen.
En farve kan dog også vise banken strategi – skal kunden f.eks. sparkes ud af bøgerne, vil dette sikkert fremgå af koden?