Spærring af dankort

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88521
    AnonymForfatter

    Jeg har et spørgsmål.

    Min kæreste havde et overtræk på ca. 5000 kr hos Danske Bank. Han modtog en skriftlig advarsel, og derefter gik han op og betale overtrækket så der endda stod noget plus på hans konto. Banken godtog dette og åbnede hans konto, men nægter at åbne hans kort. Deres begrundelse var at at der ikke var gået løn ind i 2 mdr. og de ville ikke åbne kortet før der gik løn ind igen. (han har ikke fast arbejde lige pt.)

    Dog er der gået små beløb ind til tider, for det arbejde han har lavet rundt omkring hos folk.

    Da banken ikke har informeret ham om at han har misbrugt kortet, men bruger argumentationen, at han ikke har modtaget løn, så lyder det forkert i mine øre.

    Er det tilladt at nægte at åbne kortet på det grundlag, at han ikke har modtaget fast løn?

    #122716
    fk2001Forfatter

    Ja, ingen bank er forpligtiget til at opretholde andet en banal lønkonto uden nogen form for kort tilknyttet.

    Ved manglende fast lønindkomst er det meget almindeligt at banken ikke udsteder dankort. Ved at din kæreste indvidere brugte dankortet til at misligeholde en aftale er banken bestemt berettiget til at lukke kortet.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.