Bolig køb

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88505
    AnonymForfatter

    Kunde hos Den Danske Bank i øjeblikket.
    Vil skifte Bank nu.
    Tjener 500.000 om året
    Skylder intet til nogen.
    Har 200.000 i banken.

    Nu vil jeg købe hus.
    Hvor er det bedst at låne?
    Er 6% obligationslån (fast rente) med afdrag det bedste i dag?
    Hvor meget kan jeg låne?
    Kan jeg låne 2.5 mill?
    Ønsker at købe stort hus og nogle af værelsene ud.

    #122548
    AnonymForfatter

    Få lavet en beregning i banken – der er ingen på dette site der kender dine udgifter – formueforhold – alder – uddannelse osv.
    UMIDDELBART vil jeg dog sige at en gældsfaktor på over 4 er overkanten.

    #122556
    AnonymForfatter

    Ja men hvad for bank, det er jungel out there og de store banker er jo de dyrere.
    Jeg er 43 og ingeniør.
    har snart ingen bank eller forhold som du siger. Jeg har bare 200.000 kr i banken som snart må flytte et andet sted da jeg ønsker at skifte bank. Ang udgifter så er det kun bil (bensin, plus 3500 forsikring om året) og de udgifter i forbindelse med det hus jeg køber)
    Hvad er en gældsfaktor?

    #122558
    MichaelForfatter

    Du bliver jo nødt til at gøre et stykke arbejde selv istedet for blot at forvente at nogen her vælger for dig. Realkreditlån er stort set ens alle steder, men der er forskel på boliglånsrenten (de sidste 20%). Kig på prissammenligningen her på Mybanker.

    Uden at kende din økonomi ud over dine sparsomme oplysninger vil jeg mene, at 2,5 mill er i overkanten. Du kan formentlig låne et sted mellem 1,5-2 mill max.

    #122564
    AnonymForfatter

    Prøv Nørrenebel Sparrekasse, http://www.sparnebel.dk

    Billig bank med lave gebyrer for folk med orden i økonomien, efterhånden primært rettet mod “fjernkunder" uden for lokalområdet.

    Alternativt prøv EIK-bank, tidligere Skandiabanken.

    Gå uden om Amagerbanken, Roskildebank, Ringkøbingbank – vækstbankerne, som grundet likviditetsproblemer, har forringet lånevilkårene væsentligt. De har typisk forholdsvis lave renter, men så høje gebyrer, at der ÅOP samlet set bliver for høj.

    #122592
    LMAForfatter

    Super Michael, man er jo nødt til og gøre lidt selv – alt kan ikke blive foræret!

    Letteste indgangsvinkel er derfor og samle alle papirerne og gå i en FYSISK bank med RIGTIGE rådgivere… Danske Bank er et fint sted og starte, de kender dig og ved hvad du kan “magte" økonomisk…

    De laver beregningerne, du tager dem med hjem, du vælger den billigste bank her på Mybanker…

    Samme teknik som når du køber tv… Kigger og får hjælp i specialforretningerne, men tv’et køber du med rabat i netbutikker…

    #122596
    AnonymForfatter

    Mange tak, og det er ikke fordi jeg ikke vil gøre noget selv, det er bare det at jeg har det ikke så godt med den danske bank, de har alltid prøvd at få mig til at købe services fra dem og har aldri egentlig fået rådgivning.
    Tak for alt

    #122608
    AnonymForfatter

    Er basisbank et godt valg?
    Jeg skal skifte bank og ved ikke hvad jeg skal vælge

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.