Prioritetslån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88504
    AnonymForfatter

    Vi har et prioritetslån på 950.000 i vores hus, som vi optog for et år siden. Vi har pt trukket godt 300.000 og kommer nok til at trække en 350.000 yderligere i løbet af et par år til ombygninger.

    Banken har nu tilbudt os at sætte rentetillægget på pantebrevet ned med 0,1 % på en række betingelser. 1) At renten er låst i hele lånets løbetid. 2) At banken kan udstede særligt dækkede obligationer til finansiering 3) Banken kan overgive pantebrevet til et andet peneginstitut eller realkreditinstitut der kan finansiere lånet med særligt dækkede obligationer 4) indlån i banken kan ikke modregne restgælden.
    Vi kan ikke gennemskue om vi skal sige ja tak til tilbuddet eller om vi er bedre stillet ved at lade være.

    #122536
    AnonymForfatter

    Lad mig starte med at spørge dig om hvad din “mavefornemmelse" siger dig om denne bankforretning (jeg tror jeg har en ide:-)

    “Den kloge narre den mindre kloge" – no offens 🙂

    Jeg synes du skal spørge dig selv om hvorfor at banken vil lave et “kompliceret" produkt med en masse betingelser.

    Hvis bankerne laver et helt “rent" bankprodukt, så kan forbrugerne gennemskue det, og sammenligne det med tilsvarende produkt i en konkurrende bank – det øger konkurrence, det ønsker bankerne ikke.

    Jo mere uigennemskueligt banken laver produktet, jo nemmere kan de skjule meromkostningerne (og banken overprofit ved produktet).

    #122538
    AnonymForfatter

    Det der lyder som en rigtig dårlig deal !

    Banken vil forringe jeres betingelser kraftigt mod at de låser renten på et tidspunkt hvor alle forventer at renten snart topper og vil begynde at falde.

    I skal klart afvise bankens tilbud.

    #122540
    MichaelForfatter

    De 0,1% svarer til ca. 90 kr efter skat om måneden. Prøv at spørge dig selv om det betyder noget for din økonomi – det er vist ret ligegyldigt for de fleste mennesker.

    #122546
    AnonymForfatter

    nej nej nej nej nej!

    Selvfølgelig skal I tage imod – banken sætter deres tillæg ned med 0,1 da de finansierer det med SDO.
    Det de skriver med at renten er fast er deres tillæg og ikke den samlede rente. Før var tillæget fast i 10 år – nu er det fast i lånets løbetid. Den samlede rente bestemmes således af Nationalbanken (variabel) og tilæget (fast i 10 år nu eller indtil lånet udløber – efter underskrift)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.