fundet en andelsbolig-hvad nu?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88431
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Jeg har været heldig med at jeg har fundet en andelsbolig i kbh, som har en værdi af 1.300.000kr. Husleje 4200kr

    Det gode er at jeg har fået den tilbudt for 800.000kr

    Jeg har et arbejde hvor jeg tjener mellem 13000-17000kr udbetalt om måneden og min søster som jeg skal dele lejligheden med, går i skole men hun får kun 7000kr udbetalt om måneden.

    Tror i, at jeg får problemer med at skulle låne 800.000kr i banken til lejligheden???

    Hvis nogen af jer kender til nogle steder, hvor der er gode muligheder for at lave lånet, så må i meget gerne komme med anbefalinger.

    #121578
    AnonymForfatter

    Hvis du har et nogenlunde forhold til din bank, og ikke har et alt for højt privatforbrug, så tror jeg ikke det bliver noget problem.
    (Vel at mærket under forudsætning af at du indregner en lejeindtægt fra din søster i budgettet).

    #121632
    thsvForfatter

    Hvis andelsboligen er de 800.000 værd burde du ikke få problemer med at låne til i din bank.
    Men hvis du har anden gæld og ingen opsparing, så kan det godt være, at din bank vil have en garanti for det yderste af lånet (typisk de sidste 20 %), evt. får du brug for en kautionist (f.eks. dine forældre, hvis de bor i eget hus/ejerlejlighed.).

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.