Valutakonto i USD

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88425
    AnonymForfatter

    Hej jeg ville hoere om der er nogen der har erfaringer med valutakontoer og priser.

    Jeg skal bruge en valutakonto til at modtage penge fra udlandet og sende til udlandet. Jeg er interesseret i saa hoej en rente som muligt samt saa lille oprettelses gebyr og overfoerselsgebyrer som muligt.

    Mvh
    Fritsko

    #122646
    AnonymForfatter

    Hep Hey… har desværre ikke noget svar men er interesset i tilsvarende. Jeg vil bare høre om du selv fandt et produkt?

    #122650
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg endte med bare at aabne en USD konto i Sparekassen Sjaelland der er min primaer bank. Ingen af mine andre bank interesser BRF eller FIH bank tilbyder USD konto.
    Jeg faar kun 0,6% i rente og de tager 30 kr i gebyr naar der kommer penge ind paa kontoen fra udlandet. Derudover koster det som en almindelige udlandsoverfoersel at sende penge til udlandet fra kontoen.
    Naar jeg vil have USD vekslet over til DKK (eller saette USD ind paa kontoen) – saa bruger de +- 1 kr princippet. Det vil sige at tager en kr mere eller mindre end Nationalbank kursen til deres favoer. Altsaa hvis DKK/USD er 480 tager de 481 for at saette ind og 479 for at traekke ud.
    Ellers er der ingen gebyrer – det skal siges at jeg ikke selv kan lave oversoersler via netbank men skal altid i kontakt med min bank raadgiver.

    Hvis der er nogen der kender noget der er bedre saa sig endelig til. Jeg maa indroemme at jeg nok aabner en USD konto i USA eller Karibien hvor jeg faar bedre rente – og derfra kan jeg saa foere pengene hjem til DK i stoerrer portioner hvis der er brug for det. (Det skal lige siges at pengene ikke er skattepligtige i DK, da jeg betaler skat andre steder, og derfor er der intet ulovligt i at bruge kontoer rundt om i verden til disse penge;) Hvis der er nogen der kender til bedre USD kontoer i DK maa de endelig sige til.

    Chau

    #122654
    NultopskatForfatter

    Måske er du bekendt med at US renten pt. er ca. 2 % ?
    Så det er altså ikke en lav rente du får.

    Den kan dog findes bedre, f.eks her i Rusland tilbydes op til 10% ved indlån i € og $
    Ulempen er dog at banker kan gå konkurs her. Ikke hverdagskost, men det sker.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.