fastforentet lån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88421
    AnonymForfatter

    Hej,
    Er der nogen der ved om det er muligt at optage et fastforrentet lån på følgende måde.
    80% af gæld. p.t. 5% kreditforeningslån med pause.(skal blive)
    20% af gæld. p.t. variabelt lån hos lokalbanken.(ønskes omlagt)

    Jeg leder efter en bank der kan tilbyde os et rigmeligt fastforrentet lån >80% – 100% der
    er tale om ca. 530.000kr. Vi har i god og stabil indkomst, men har ikke meget forstand på lån.

    Offentlige ejendomsvurdering ca. 3.000.000.-

    På forhånd tak Allan.

    #121604
    AnonymForfatter

    Hej

    Danske Bank tilbyder et pantebrev, som har fast rente i hele løbetiden.

    For denne sikkerhed må du dog leve med, at du ikke kan springe ydelser over osv. Desuden skal du være indstillet på, at vi med den nuværende rentestruktur i samfundet ser en højere rente på fastforrentede lån end på de variabelt forrentede.

    Du kan på http://www.danskebank.dk/bolig lave et overslag over ydelsen på et sådant pantebrev.

    Jeg håber, mit indlæg er til hjælp for dig.

    #121612
    NultopskatForfatter

    Det afhænger nok mest af din opfattelse af “rimelig" Du skal påregne en forholdsvis høj fast rente sammenlignet med en variabel rente. Dette skyldes kredit krisen og ikke din økonomi. Nogle banker forventer rentestigning og vil derfor indregne en evt. rentestigning i en fast rente.

    Det foregående svar med pantebrev er en mulighed du kan overveje.

    Du bør dog også genoverveje om du ønsker at betale for en fast rente, som nok vil ligge mindst 2 pct. point over den variable.

    Den offentlige vurdering interesserer kun skatteuvæsenet, banken vurderer selv.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.