bidagssats vedlåneomlægning

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86887
    AnonymForfatter

    jeg skal havde mit kreditforeningslån lagt om .jeg forventede at Nykredit ville vurdere huset værdi for fastsættelse af bidrag som jo er en procent sats af hvor meget huset er belånt .vi har haft huset i 9 år den offentlige vurdering på huset er steget ca 75%. Jeg fik at vide at man normalt ikke ændre på bidragsatsen ved ren låneomlægning men kun ved et tillægslån.er det rigtigt???

    #104380
    MichaelForfatter

    Her et udklip fra http://www.nykredit.dk:

    — KLIP —
    Bidragets størrelse og beregningsmetode fastsættes i forbindelse med ydelsen af lånet. Bidragssatsen er afhængig af ejendomskategori, belåningsinterval (lånets prioritetsstilling på optagelsestidspunktet i forhold til den kontante låneværdi for ejendommen) samt lånets hovedstol. Ved omlægning af lån, hvor der ikke samtidigt optages tillægslån, fastsættes bidraget som udgangspunkt efter belåningsintervallet, for det lån der bliver omlagt. Bidraget kan ændres af Nykredit i lånets løbetid.
    — KLIP —

    Som det fremgår, ændres bidragssatsen kun hvis der optages yderligere lån i ejendommen.

    #104394
    AnonymForfatter

    Det er meget normalt, at realkreditselskaber ikke vurdere ejendommen ved en låneomlægning. De vil jo helst ikke have at vurderingen er for høj, da bidragssatsen så vil være lav.

    #104430
    AnonymForfatter

    jeg skal så åbenbart flyttet mit lån til anden kreditforening hvis jeg ønsker at få bidraget ned .

    #104476
    AnonymForfatter

    Hej .
    Skift kreditforening så SKAL ejendommen vurderes om igen ifølge loven.
    Så kommer du garanteret ned på den laveste bidragssats.

    Mvh en P&P læser

    #104478
    AnonymForfatter

    Det nemmeste er at skifte kreditforening så SKAL huset vurderes om igen.
    Med de opadgående priser der har været de sidste 9 år ( den tid du har haft huset ) skal det undre mig meget om ikke lånet kommer ned på den laveste bidragssats.
    EX.:
    I har givet 1,2 for huset i 1996 og nu bliver det vurderet til 2,8 mill..
    I har måske endda betalt huset ned så i kun skylder 1,0 mill. så er man nede på den laveste bidragsats, voila mange penge sparet .
    Det er måske en ide at vælge en kreditforening der bruger en ejendomsmæglerkæde til at vurdere , de vurderer gerne lidt højere end foreningens egne vurderingsfolk ,tror det er fordi at ejendomsmæglerne bruger salgsprisen og Kreditforeningen bruger den pris hvor de får dækket alle deres udgifter i tilfælde af at du ikke kan betale .

    Mvh PP

    #104482
    AnonymForfatter

    Jeg har lige fået et lånetilbud idag fra Nykredit. Det ser meget fint ud min bidragssats er sat ned til 0,34%. Så det kan godt betale sig at beklage sig lidt.

    #104486
    AnonymForfatter

    Hej igen .

    Har du så fået huset vurderet påny ?
    Hvad er begrundelsen fra deres side ?

    #104510
    Søren Jensen (8)Forfatter

    Jeg har ikke fået huset vurderet. Jeg har fortalt hvad jeg har lavet af forbedringer på huset og den offentlige vurdering.

    #104518
    AnonymForfatter

    0.34%…? Hmm, mærkeligt ifølge Nykredits prisblad:

    http://www.nykredit.dk/templates/show_page.jsp?id=848734850713

    skal du kun betale 0.3% hvis du er kernekunde og lånet ligger i 0-40% intervallet….

    /SBB

    #104520
    AnonymForfatter

    0.34% i bidrag ja, men så har du jo også kun belånt ejendommen med maks. 40%. Det er vidst meget normalt!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.