BRF Boligkredit – NIB + fast tillæg?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88392
    AnonymForfatter

    Jeg kan se, at BRF på deres hjemmeside skriver at rentesatsen på deres boligkredit er Naitonalbankens indskudsbevis + fast tillæg. Hvis belåningen er under 60% er tillægget kun 0,75% og renten er dermed pt. i alt 5,0%.

    Ved nogen om tillægget er FAST eller om der i deres betingelser er en kattelem for at de kan justere den ligesom EIKBank har gjort?

    Med en rente på 5,0% kan man faktisk tjene penge på sin friværdi uden risiko for tab?

    Michael

    #121186
    AnonymForfatter

    Jeg kunne godt tænke mig at se dit regnestykke for hvordan du kan være sikker på at du kan tjene penge uden risiko.

    Jeg kan forestille mig at du tænker følgende:

    Jeg låner I min bolig til 5,00 pct. og indsætter dem på en konto til 5,5 pct. (har jeg over kr. 300.000, så deler jeg dem ud på flere banker så jeg er dækket af indskydergarantifonden).

    Har du gjort dig overvejelser om følgende:
    – Likviditetskrisen på finansmarkederne løjer af, hvorfor at din indlånsrente vil falde.
    – Nationalbanken hæver diskontoen.
    – Omkostninger forbundet med tinglysning af pantebrevet i din ejendom (der ikke er fradragsberettiget)
    – Krakker en af de banker jeg har indestående i medføre stort valørtab.
    – Stort tidsforbrug (oprettelses af dokumenter mv.) for en begrænset “usikker" gevinst, der er skattepligtig.

    Selvom at mange ting taler for at man måske kunne lave lidt “nemme" penge. Er faktum at det alligevel ikke kan lade sig gøre for den almindelig forbruger/manden på gulvet (og det gør sig vidst gældende i mange af livets forhold).

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.