EIK højrente uden binding

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • fk2001Forfatter
    Indlæg
  • #88387
    fk2001Forfatter

    Først skulle man binde sig fra dag-et, så blev bindingen udsat til 30 maj, så man havde lidt tid til at fortryde – og dd. har de fjernet bindingen helt. I mellemtiden er deadline for oprettelse af denne konto passeret….

    1) Havde EIK valgt dette fra starten havde betingelserne matchet NR 100% = alle mennesker havde været glade, og EIK ville have undgået en masse kritik.

    2) Efter en masse kritik vælger man så at fjerne alle betingelserne alligevel – men det ville blot kun gælde for eksisterende konti, (for de kunder der accepterede betingelserne), dersom der ikke kan sættes flere penge ind, eller oprettes nye konti.

    Fiaskoen er total må man sige.

    #121086
    AnonymForfatter

    Jeg er fudstændig enig, jeg havde oprettet en højrentekonto i forventning om samme betingelser som i NR, men men sådan blev det ikke.
    Eik har ødelagt en oplagt chance til at kapre nye kunder ved at være for grådige.
    Og se hvad der nu sker både Nordea og Danske bank er nu ud med 5% konti.

    Jeg har andre i dag lønkonto i Eik-bank og overver kraftigt om jeg vil fortsætte i en så useriøs bank.

    #121120
    AnonymForfatter

    “Danske Bank og Nordea er ude med 5%"… flot… kontroller deres bindingsperiode..

    FIH’s rente kontra binding ser fornuftig ud – der er dog islændinge med i spillet…

    Nu har jeg ikke indlån i en størrelsesorden så jeg kan binde en substansiel portion penge i en længere periode, men ud fra hvad der fortælles så ved jeg ikke hvem der er den grådigste… det lyder da som om du ikke kunne have været med i gruppen af mennesker med en fordelagtig konto hvis du havde kunne stille dig tilfreds med de samme vilkår indtil slutningen af maj og derefter re-evaluere?

    #121136
    AnonymForfatter

    Ak ja. Engang troede man, at bankfolk var fornuftige, vidende, uddannede mennesker, der havde forstand på pengesager, og som man kunne stole på ville én det godt.

    (Altså for ret så mange år siden – det med tiltro til bankfolk!)

    Og hvad ser man så; en flok forvildede personer a la høns i en hønsegård med besøg af en ræv, hvor disse såkaldte bankeksperter nu fortvivlet roder rundt i hvordan de skal klare de dér renteproblemer – dem som Northern Rock stak en glødende nål i med deres punktering af de etablerede bankeekspertes tilsyneladende mantra; ‘vi er enige om, at indlånsrenter SKAL være så små som muligt’.

    Så nu ser det ud til, at vi – bankernes foderkvæg – for en gangs skyld har en chance for at opnå noget, der ligner en fornuftig rente.

    Det er da herligt at kunne få 5,5% rente i FIH med kun 3 mdr.s binding i stedet for 0,25% i Danske Bank med en alm. konto – eller 5% med to års binding. Sådan inklusive ‘bøder’ på 1 eller 2 % hvis man hæver inden udløbet.

    Jerrt

    PS: Eik?

    Kan de selv finde ud af det – jeg ville ikke lade dem følge mit barnebarn over gaden.

    #121150
    AnonymForfatter

    Hvad mener I om EIK banks Valutakonto?

    #121164
    AnonymForfatter

    Ææhh!

    Gider ikke.

    Disse nørders imponatorudtalelser er ikke interessante.

    Nogle gange imponerer det én, andre gange … så … viser det sig at være ikke-imponerende.

    Bed en abe*) om at forudse kursen på en aktie – eller en kursvidende – hedder det stock-dealer – om forudseende på aktiemarkedet.

    Kunne lige så godt forsøge med en clairvoiant (You know, those who thinks that they know all of the future, except the seven numbers af the next lotto drawings)

    ——————
    *) Er faktisk forsøgt – med held. En abe fik overskud på aktieinvestering.

    #121170
    fk2001Forfatter

    Det er svær at være negativ omkring den, da det er meget simpelt. Du kan investere i valutaen og score hele gevinsten uden at risikere en krone. Bankens fortjeneste ligger i at du ikke får nogen indlånsrente. Disse penge går i stedet som sikkerhed for banken – en efter min mening noget risikobetonet affære, men det kan vi som kunde være ligeglade med så længe banken overlever.

    #121172
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg har forstået regnes indskud på valutakontoen med som “ansvarlig kapial" og er dermed ikke omfattet af indskydergarantifonden. Dvs. hvis EIK-bank går konkurs, så er hele beløbet tabt.

    #121248
    fk2001Forfatter
    #121250
    fk2001Forfatter

    Hvis dette er rigtigt så vil jeg ikke længere anbefale denne konto. Jeg har dog ikke undersøgt dette nærmere da jeg ikke har overvejet kontoen. Andre banker har noget tilsvarende. Mener at have set Vestjysk Bank med et ligende tilbud om US$

    #121318
    AnonymForfatter

    Heller ikke jeg.
    Jeg forsøgt at få en konto de hos Eik, indsendte de relevante formularer og papirer, men har ikke hørt fra den siden!

    #121320
    AnonymForfatter

    Altså, jeg ville heller ikke betro dem mit barnebarn, heller ikke mine penge!

    #121352
    AnonymForfatter

    Eik-bank hvad sker der for dem…
    Man kan da slet ikke stole på dem nu..
    Useriøs bank. prøvet og hørt dem om banken er gåede til 5% uden binding nu.. men ingen i banken kan give et rigtig svar..
    Gider ikke den bank mere slut..

    Eik-Bank = Ødelagt en go skandia bank..trist
    Hvad syntes i..?

    #121358
    AnonymForfatter

    Ja SkandiaBanken blev ødelagt da EIKbank købte. Jeg har for længst flyttet mine penge over i BRFbank, da har samme enkle koncept som Skandia startede med og så ligger de nummer et’ på listen over højeste indlånsrente.

    #121360
    AnonymForfatter

    Jeg tog også BRf bank og kun godt og sige om dem..
    Jeg er også total tilfreds med BRFbank..
    Bedre rente bedre service..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.