Køb af byggegrund

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88379
    AnonymForfatter

    Hej!

    Min kæreste og jeg bor i en lejelejlighed men overvejer at begynde at kigge på hus i stedet. Vi har dog ikke sparret noget sammen til udbetaling eller lignende, så det vil vi klare først.

    I den forbindelse har jeg dog tænkt på, om det kunne være en idé for os at købe en byggegrund for måske ca. 300.000 for blot at lade den stå, og så sælge den igen senere, når vi evt. vil købe hus og har sparret op til udbetaling på huskøbet – for derved at tjene penge ganske simpelt?

    Jeg kan dog ikke helt overskue, om det ville være så smart, når vi altså heller ikke har til udbetalingen på grunden – men i min lille verden lyder det bare som en super idé 🙂 Kunne I evt. bekræfte min idé er jeg ligeved at tro, at kæresten også kan overtales til at satse lidt 😉 Hun er dog (heldigvis) lidt mere påpasselig end jeg er.

    Håber på nogle gode svar fra Jer.

    På forhånd tak.

    SupremeT

    #120992
    AnonymForfatter

    Som jeg forstår dig, så vil du videresælge grunden. Jeg har bygget 2 huse og når du køber en byggegrund, så er der højst sandsynligtvis en tidsfrist, hvor der skal være påbegyndt opførelsen af huset. Samtidig så har mange kommuner ret til at tilbagekøbe grunden, hvis du ønsker at videresælge.
    Alt i alt så tror jeg du skal finde en anden metode på at score kassen.
    Mvh Sir Tobi

    #120998
    AnonymForfatter

    som nævnt ovenfor, der er højst sansyligt byggepligt på byggegrunden, men tror du ikke der er bedre invisteringer end at købe en byggegrund?, hvad forventer du da den kan sælges til igen? du bør jo nok stille den op imod bankens indlåns rente, kortsigtede obligationer samt afdrag på eventuel gæld..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.