EIK bank: Visakort gebyr

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • mrgryForfatter
    Indlæg
  • #88371
    mrgryForfatter

    Efter at have læst en del negativt om EIK bank (bl.a. om gebyret på hævninger i udlandet nu indføres og om forringelser på boligkreditten), valgte jeg lige at kigge på “øvrige priser" under prisliste på EIK banks hjemmeside. Der kan jeg se, at det årlige gebyr på visa/dankort er 150 kr (som det altid har været).

    Da jeg engang i slutningen af sidste år fik en mail i indbakke på min netbank, at Skandiabanken nu overtages af EIK bank, mener jeg, at der stod, at der vil blive indført et gebyr på hævninger i udlandet, mens det årlige gebyr vil blive fjernet. Det kan godt være, at jeg har set forkert; men har set på nogle debatter her på mybanker, at flere har samme indtryk, at det årlige gebyr vil blive fjernet.

    Jeg valgte således at skrive en mail til kundeservice om dette og fik følgende svar:

    “Tak for din henvendelse.

    Der kommer tilbud i form af produktpakker. Jeg kan desværre ikke pt. give en præcis dato.

    Med venlig hilsen

    Eik Bank"

    Tja jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige. Med den besked giver det mig det indtryk, at jeg skal betale x antal kr for en “pakke", og derved bliver gebyret ikke fjernet gratis.

    Jeg bliver mere og mere mistænkelig overfor EIK bank!

    #120880
    AnonymForfatter

    hmm… Det var bestemt også mit indtryk. Der stod klokkeklart, at der blev lagt gebyr på hævninger i udlandet, mod at man fjernede det årlige dankortgebyr.

    Der stod ikke noget om at man skal betale for en “pakke", som sikkert er dyrere end dankortgebyret.

    #120884
    AnonymForfatter

    Fandt lige beskeden fra Eik Bank i november i netbanken:

    “Samtidig med ovenstående ændringer glæder vi os til at kunne
    tilbyde vores kunder nye produktpakker i april 2008, hvor vi bl.a.
    tilbyder gratis Visa/Dankort. Her bliver det bl.a. også muligt
    for den enkelte kunde at vælge mellem selvbetjening og at tilkøbe
    sig ekstra produkter i form af rådgivning.

    Med venlig hilsen
    SkandiaBanken"

    #120886
    mrgryForfatter

    Jeg skulle faktisk også til at spørge, om nogen havde de nye forretningsbetingelser; for underligt nok er de blevet slettet i min indbakke.

    Men så har jeg husket delvis rigtigt. De tilbyder gratis visa/dankort, dog i form af produktpakker. Det er blot underligt, at EIK bank på deres hjemmeside annoncerer med “Efter 31. maj 2008 koster det 30 kr. pr. hævning", mens det årlige gebyr på 150 kr stadig står der. Det ville skabe mindre forvirring (for mig i hvert fald), hvis de også havde skrevet under “Visa/Dankort – årligt gebyr", at dette vil blive i ændret april i form af produktpakker.

    #120982
    AnonymForfatter

    Mht til Visa dankort, så betaler jeg kr. 150 om året i Sydbank, og min bankmand vil simpelhen ikke slette det gebyr! Vil høre om der er andre kunder i Sydbank, som også betaler det gebyr eller I slipper?
    Mvh Sir Tobi

    #120990
    AnonymForfatter

    Det gebyr har jeg også ved flere forhandler med Nordea prøvet at få slettet, men lige lidt hjælper det. Så det er ser ud til det er noget alle betaler. Eller er der nogle der kender en bank, som ikke tager det gebyr.
    Jeg er for øvrigt ved at skifte bank, men synes det er lidt af en jungle at finde ud af, hvad der er bedst. Er der nogle der kan anbefale en bank 1. uden for mange gebyr, giver rimelige indlånsrenter på alle dine konti, ligesom fx. Eik Bank. Jeg skal også have oprettet et prioitetslån, men kan heller ikke rigtig der finde ud af, hvilken bank der har lavest renter. Det er nok fordi, jeg ikke er så god til at bruge denne hjemmeside.
    Mvh. Rikke

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.