andels boliglån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88365
    AnonymForfatter

    Hejsa.

    jeg har lånt 645000 kr i danske bank. Jeg er blevet andbefalet den side for at finde en evt billigere løsning.
    Men må indrømme jeg ik rigtig kan finde hovede eller hale i det.

    Er der nogen af jeer brugere der kan fortælle mig hvilke af bankerne er billigst med et lån i denne størelse

    på forhånd tak

    #120822
    AnonymForfatter

    Nu tør jeg jo næsten ikke anbefale EIK-bank (tidligere Skandiabanken). Selv om de har hævet priserne, vil jeg mene at de stadig er ret billige.

    Ellers kunne du prøve at kigge på emner som Sparekassen Nørrenebel (www.sparnebel.dk).

    #120824
    AnonymForfatter

    ja jeg fik det også til at nebel var dem der havde laveste rente
    er det man skal kigge efter?

    så vidt jeg kan se er det variabel rente på alle lånene… og som det er nu stiger renten jo lystgt?

    #120832
    AnonymForfatter

    Hej Mark.

    Der er mange ting der spiller ind på rentesatsen du betaler.

    Fortæl lidt mere om dit engagement med banken, så skal jeg give dig min mening:

    – rentesats
    – sikkerhedsmæssig afdækning (bankens pant)
    – øvrige forretninger med banken
    – dine indkomst- og formueforhold

    #120850
    AnonymForfatter

    nu tilslutter jeg mig lige debatten engang…

    Skal selv ud og købe andel til 965.00 ialt og er ved at finde et sted og låne pengene. Har selv amagerbanken nu men syntes deres nominelle rente på andelslånet er noget høj (6,92%).

    Et sted som nørre nebel har 6,14%. Kan man sammenligne bankerne alene på den her måde? Min bankrådgiver fejede mig lidt af da jeg nævnte at jeg havde kigget mig lidt omkring for at se hvad priserne var; det ku jeg ikke alene sammenligne da der kunne være stor forskel på gebyrer og omkostninger ved lånet.. ??

    Kan jeg stifte lånet hos nørre nebel og beholde resten i min nuværende bank eller stiller de som krav at man flytter samtlige banksager over til dem ved etablering af et sådant lån?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.