Lav din egen bank

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86883
    AnonymForfatter

    Hej

    Er der nogle der har læst bogen: Becoming Your Own Banker
    http://scrobo.com/ebooks/Becoming%20Your%20Own%20Banker.pdf

    Er det muligt at lave noget ligne i Danmark ???

    #104362
    AnonymForfatter

    Har ikke læst dit link – men smut forbi http://www.ftnet.dk og se om Finanstilsynets krav til at drive bank i Danmark….

    #104364
    MichaelForfatter

    Det ligner noget nogle økonomi-studerende har skrevet. Teori teori og mere teori. Er der nogle konkrete eksempler på sådanne “banker"??

    #104372
    AnonymForfatter

    Hej igen.

    Det er vist kun mig, som har læst bogen !!

    Så jeg må hellere forklare, hvad den går ud på.

    Ideen er at spare penge op via livesforsikring og
    når man så har bruge for et lån.

    Så låner man af de penge man har opsparet på livesforsikringen,
    her låner man naturligvis ikke rentefrit, da det ville være
    en dårlig forretning.

    Mit spørgsmål er så om der er nogle,
    der ved hvordan man laver nogle tilsvarende i danmark ?

    Et tillægs spørgsmål kan være om
    der er nogle bank uafhængige forsikrings/pensions firmaer
    i danmark ??

    #104378
    MichaelForfatter

    Og hvad så hvis man ikke har nået at spare så mange penge op som man har brug for? Det er trods alt de færreste førstegangskøbere der smider 2 mill på bordet for et hus.

    Det samme princip kan man overføre til forsikringsbranchen. Hvis du sørger for at lægge nogle tusinde kroner til side hvert år, kan du tage pengene herfra hvis der sker en skade. Bare synd hvis huset brænder og man kun har nået at spare 5000 kr. op….

    #104382
    AnonymForfatter

    Hvis ikke du har spare så meget op som
    du skal bruge, må du jo låne resten !!
    Fordelen ved at spare op via livesforsikring
    er at du kan slipe for noget skat.

    ja, selv-forsikring kommer han også ind på i bogen.

    #104384
    MichaelForfatter

    Jo tak… jeg plejer altid at spare op til det jeg vil købe, så det er der ikke noget revolutionerende i. Det behøver man ikke skrive 18.816 tætskrevne sider om.

    Hvordan sparer man lige præcis op i en livsforsikring uden at skulle betale skat? Og hvordan får man det udbetalt før tid uden at blive brandbeskattet?

    #104386
    AnonymForfatter

    >Hvordan sparer man lige præcis op i en livsforsikring uden at skulle betale skat?
    Sæt dig ind i reglerne for livsforsikring/pension.

    > Og hvordan får man det udbetalt før tid uden at blive brandbeskattet?

    Du får ikke penge udbetalt, men låner dem fra din livesforskrings ordning, så du skal stadig betale rente of afdrag, men til din livesforsikring og ikke til en bank.

    #104388
    MichaelForfatter

    Hvis du mener f.eks. en ratepension, så ja – så er der fradrag for hele indbetalingen inkl. topskatten. Jeg kender dog ikke til nogen måde at låne fra sig selv på den måde – har du henvisning til dokumentation for dette?

    #104392
    AnonymForfatter

    Se, mit oprindelige spørgsmål.

    Har du dokumentation for at det ikke kan lad sig gøre i Danmark??

    #104398
    MichaelForfatter

    Så skal du vist selv til at checke pensionsreglerne, for det kan ikke lade sig gøre at “låne" fra sin pensionsopsparing uden at betale skat. Trækker man pengene ud før tid, så bøder man 60% i skat (eller afgift, for at være helt præcis) – så nej: der er ingen mulighed for at lave sin egen bank på den måde

    Her et udklip fra http://www.danicapension.dk – læg specielt mærke til sidste linie:

    —- KLIP —-
    Beskatning i andre tilfælde:
    Dette omfatter eksempelvis:
    udbetaling til begunstigede børn over 24 år (Vær opmærksom på, at ved dødsfald kan der blive tale om at fratrække boafgift)
    udbetaling efter dødsfald til en person, der ikke er indsat som begunstiget (Vær opmærksom på, at ved dødsfald kan der blive tale om at fratrække boafgift)
    tilbagekøb
    overdragelse eller anden disposition (f.eks. belåning eller pantsætning), der medfører, at ordningen ikke længere opfylder reglerne for at være en fradragsberettiget ordning. (En udlodning til ægtefælle i forbindelse med skilsmisse udløser dog ikke afgift).

    I disse tilfælde skal der ikke indeholdes skat, men i stedet skal der betales en afgift på 60 % af ordningens værdi.
    —- KLIP —-

    #104416
    AnonymForfatter

    > overdragelse eller anden disposition (f.eks. belåning eller pantsætning), der medfører, at ordningen ikke længere opfylder reglerne for at være en fradragsberettiget ordning.

    Hvad er reglerne eller hvor finder jeg dem ??

    #104424
    MichaelForfatter

    Prøv http://www.toldskat.dk

    Men som sagt: Skal du låne penge fra pensionsopsparingen, så straffes du med 60% afgift af HELE beløbet, så der er ingen mulighed

    #178122
    AnonymForfatter

    Universet kender ikke tid, rart at se der er flere som kender bogen…

    Hvad har dine erfaringer været so far?
    Er selv igang med at undersøge sagen – det er blevet mig bekendt at lovene i stortset alle verdens alle er struktureret ens.

    Håber at høre noget…

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.