Forhandling af bidraget ved realkreditlån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • se7enrayForfatter
    Indlæg
  • #88343
    se7enrayForfatter

    Hej,

    Jeg har hørt at det skulle være muligt at forhandle bidraget ved realkreditlån. Er det sand? Og hvad er egentlig et rimeligt niveau?

    #120494
    AnonymForfatter

    Det er umuligt.

    Bidraget fastsættes efter faste retningslinier. Det bliver kun revurderet, hvis du får huset om vurderet, og det vil de kun såfremt du skal forhøje hovedstolen eller have et tillægslån.

    #120680
    Ludvigs farForfatter

    Det kan sagtens lade sig gøre at forhandle om bidragssatser på realkreditlån. Det vil naturligvis være nemmest/smartest at gøre det i forbindelse med optagelse af lånet. Det er jo ikke specielt nemt når først man har et hjemtaget lån. Men undersøg de forskellige realkreditinstitutter inden du optager lån – der er ofte ganske stor forskel – og selvom satserne ser stort set ens ud så skal man huske på, at det kan blive til ganske mange penge over ex. 20 eller 30 år. Min erfaring siger mig, at det ofte kan være nemmere at forhandle bidragssatser ved et lån der optages via kreditinstitut som er koblet på pengeinstituttet – så er banken som regel også interesseret i at man optager via deres kontakt da der er forskellige provisionsordninger bank og institut imellem. Men det kan sagtens lade sig gøre.

    #120682
    AnonymForfatter

    Det er muligt jeg tager fejl, men det er nu stadig mit indtryk, at det ikke er muligt at forhandle om bidragssatsen.

    Når du lægger realkreditlån om eller får et tillægslån og i den forbindelse får huset vurderet, så konstateres det om restgældens andel af ejendomsværdien er steget eller faldet, og bidraget fastsættes herefter.

    Det er faldet i restgældens andel af ejendomsværdien, der giver reduktionen i bidragssatsen, og ikke din indsats i forhandlingen.

    #120688
    AnonymForfatter

    Det er ihvertfald kun muligt ved store erhvervsejendomme samt byggerier med tilskud til.

    Ikke alm. parcelhuse og lejligheder

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.