restskat i forbindelse med gældsanering.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88341
    AnonymForfatter

    I 2003 gik min mand i betalingstandsning med et firma på grund af sygdom. Det efterlod os med en gæld på 900000.Den gæld er siden vokset med rentetilskrivninger til omkring 1½ mill.Vi indledte gældsanering i maj 2007 og der faldt dom i sagen i 29 marts 2008 hvor vi fik bevilliget gældssanering.Den 14 marts fik årsopgørelsen og min mands viste at han skulle have 4868 tilbage og jeg skulle have 2900 tilbage. Men de havde tilbageholdt pengene. 2 dage senere kom det at min mands penge var modregnet restskat for 2003. Jeg har ikke fået nogen underetning om modregning endnu.
    Men må de modregne de penge i gæld som er med under gældssaneringen.Håber virkeligt at der en der kan besvare det spørgsmål for os.

    #120480
    AnonymForfatter

    Told og skat skal ikke tage særlige hensyn til gældssanerede, med mindre også skattegælden er under sanering. Skatterestancer opstået efter gældssaneringen kan de naturligvis opkæve fra jer på lige fod med alle andre.

    #120486
    AnonymForfatter

    Skattegælden er jo med i saneringen, og der er ingen ny gæld. De tager pengene til at dække gæld der er med i saneringen.Og saneringen er jo afsluttet den 25 Marts.

    #120488
    AnonymForfatter

    JO de kan de godt !
    Gældsaneringen er jo først afgjort efter “indtægten" fra SKAT er opgjort. Alene derfor kan der modregnes i jeres skyldige beløb til SKAT.

    #120490
    AnonymForfatter

    Kontaktede told og skat. Som erkender de har lavet en fejl. Så pengene vil i løbet af en uge gå ind på vores konto. De må kun modregne hvis vi skylder noget fra efter Maj 2007. Alt der ligger før skæringsdatoen for gældssaneringen hører ind under saneringen, og der må de ikke modregne da det er omfattet af gældsaneringen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.