Erfaringer med Norske højrentekonti ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88339
    AnonymForfatter

    En del norske banker tilbyder attraktive indlånsrenter, bl.a.:
    Glitnir Sparekonto: p.t.6,10% (variabel rente, men ingen binding og 12 gratis træk pr. år)
    Glitnir Fastrente: p.t. 5,75% (min. indskud 50.000)
    Kaupthing Brukskonto: p.t. 6,20% (min. indskud 100.000, ingen binding, ingen træk begrænsninger)
    …Men: Jeg er ikke helt klar over om man som dansk statsborger kan oprette sådanne norske konti. Glitnir har meddelt mig at det kan man godt; man skal blot anskaffe sig et såkandt D-nummer hos de norske myndigheder (et slags fiktivt personnummer, som de udtrykker det).
    Jeg har ligeledes forstået at både Glitnir og Kaupthing er dækket af den norske indskydergaranti, som er 2 Mio NOK. Men det er nok klogt at få verificeret.
    Er der nogle af mybanker.dk’s kloge hoveder som har erfaringer med sådanne norske konti og/eller har synspunkter??

    #120426
    AnonymForfatter

    Jeg er lige med på en lytter her. Måske kunne vi her på MB i fællesskab få en af de Norske banker til at lave en Danskerkonto?

    #120428
    AnonymForfatter

    Fokus Bank tilbyder 6%….

    Men hov hvad med de islandske banker?

    #120430
    NultopskatForfatter

    Husk nu at du påtager dig en valuta risiko. Norge er ganske vist et naboland, men Nkr kan godt tage nogle udsving overfor Dkr i begge retninger.

    #120432
    AnonymForfatter

    Fokus Bank er sikkert en udmærket bank (filial af Danske Bank!), men for at få de 6% kræves binding i 1 år, samt min. indskud på 50.000.
    Vedr. Island: det ville jeg holde mig fra grundet væsentlig større valutarisiko en for NOK.

    #120434
    AnonymForfatter

    Jeg var desværre ikke opmærksom på at dette tema har været berørt tidligere. Se også: “Nordens bedste bankrente findes i Norge".
    Men det ville da stadig være interessant høre om erfaringer indhøstet af andre.

    #120436
    AnonymForfatter

    Men tilgengæld er renten i Fokus Bank fast i hele perioden….. Og det er da meget godt i et marked der forventer faldende renter….

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.