Nu skal det ske!

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86879
    AnonymForfatter

    …at jeg skal skifte bank. Har pt. Danske Bank. Leder efter en bank med en god og nem netbank og helst også en fillial i århusområdet. Af konto skal jeg ha’ en lønkonto, en opsparingskonto og en fælleskonto med min kæreste. Deruodver har jeg nogle obligationer der skal flyttes med.
    Inden for et par år skal jeg/vi ud og kigge på ejerbolig, ved ikke om det har noget at sige. Er det bedst at min kæreste også flytter bank, så vi har den samme bank?

    #104332
    MichaelForfatter

    Hvis I kun skal have indlånskonti, vil jeg da anbefale en af netbankerne, BasisBank eller Skandiabanken. Du får ganske vist ingen filial i nærheden, men er det virkelig nødvendigt? Personligt har jeg ihvertfald ingen nytte af mursten. De giver pæne indlånsrenter, selvom renten som bekendt er rekordlav. Desuden sparer I en masse gebyrer – f.eks. får I gratis og ubegrænset mulighed for at hæve penge i DK-automater over hele landet.

    Det kan nok være en fordel at din kæreste flytter bank også, hvis I skal have en fælleskonto. Herved får hun jo også netbank-adgang til kontoen.

    Lejlighedskøbet har ikke nødvendigvis betydning, hvis I indgår aftale med et realkredit-institut direkte uden om banken.

    God fornøjelse med skiftet væk fra Ågerbanken A/S. Bemærk iøvrigt, at du skal slippe 150 kr. pr. fondskode (max. 750 kr.) fra dit obligationsdepot til Danske Bank-gribbene.

    #104334
    AnonymForfatter

    vil ikke være glad for at skulle lave evt. fremtidige investeringer over nettet, der vil jeg helst gerne “ned i banken" for at ordne det.

    150 kr. pr. fondskode? Hvad betyder det?

    #104336
    MichaelForfatter

    Der er absolut ingenting at være bange for ved investeringer via netbanken. Det er dumt at betale dobbelt så meget, blot for at en smart fyr med slips ordner det for dig. Jeg har selv investeret i aktier i flere år på denne måde. Prøv det og se lyset 🙂

    150 kr. pr. fondskode betyder, at du skal slippe 150 pr. obligationstype du har. Hvis du kun har én type obligationer, koster det altså 150 kr. at flytte dit depot.

    #104338
    AnonymForfatter

    Grunden til at jeg ikke vil gøre det over nettet, er at jeg ikke har videre forstand på at investere, de nuværende har jeg investeret efter råd fra min rådgiver.
    Har investeret i Dannebrog og Danske Korte, det er vel de samme?

    #104340
    MichaelForfatter

    Nye informationer… Det du har investeret i, er investeringsforeninger og ikke direkte obligationer, kun inddirekte via investeringsforeningerne. Jeg tror ikke, at du som sådan kan flytte dette, men det er heller ikke sikkert at det er nødvendigt. Du kan muligvis beholde investeringen i DDB og så fortsætte med at gå ned i din nuværende bank og investere derigennem.

    OBS: Det du har investeret i, er DDB’s egne investeringsforeninger. De tjener gode penge på dig, så regn ikke med uvildig rådgivning. Bla. betaler du markedsføringsbidrag, dvs. du betaler for at DDB reklamerer i medierne for deres investeringsforeninger. Hvis du ikke føler dig sikker på investerings-halløjet, er en investeringsforening dog ikke noget decideret dårligt valg. Såvidt jeg kan se på dr.dk/penge, har de også haft et fornuftigt afkast gennem de sidste mange år, så nogen dårlig investering har det sikkert ikke været.

    #104342
    AnonymForfatter

    Hvis det ikke er muligt at flytte mine investeringer, kan jeg vel bare trække dem ud og investere i en ny investeringsforening i min fremtidige bank

    #104344
    AnonymForfatter

    Der var ingen problemer i at flytte mine investeringsbeviser Dannebrog fra Danske bank til Roskilde bank, som betalte flytningen for at få en ny kunde.
    Birthe

    #104352
    AnonymForfatter

    Så må jeg jo lige spørge i banken hvad deres regler er ang. dette. Andre der har forslag til hvilken bank jeg kunne jeg vælge. Har selv kigget lidt på sydbank eller jyske bank…

    #104356
    AnonymForfatter

    Hvorfor flytte fra Danske Bank til Jyske Bank eller Sydbank???

    De 3 banker ligner hinanden både hvad angår renter og gebyrer!

    #104358
    AnonymForfatter

    Vil som sagt helst ha en hvor der en fillial. Har ikke været inde at tjekke gebyrer osv. for de to banker, det var bare to jeg havde overvejet

    #104542
    AnonymForfatter

    ‘Har investeret i Dannebrog’ eller ‘Danske korte’ efter råd fra min bank. Det er jo ikke obligationer men obligationsbaserede investeringsforeninger.

    Der ser du hvad du får for pengene: Dårlig rådgivning: Der er ingen som helst grund til at investere i korte obligationer via en investeringsforening andet end lyst til at støtte administratorerne i investeringsforeningen (de skal have deres andel) og banken (de skal sandelig osse have provision).

    Køb dine korte danske obligationer direkte. Intet synderligt problem i kun at have een fondskode.

    #104552
    AnonymForfatter

    Har også fået solgt begge fondskoder….

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.