Kanontilbud fra Amagerbanken

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86876
    AnonymForfatter

    Annonce:

    Nu kan du få 3,95%* i rente på sin lønkonto og gebyrfri hverdag**

    * gælder kun de første 10.000 kroner. (395 kroner)
    * kræver at du køber 100 aktier i Amagerbanken.
    * 100 aktier koster kun 81.000 kroner
    * kursen på aktien er den højeste nogensinde.

    ** Du kan gebyrfrit bruge dit dankort i pengeautomater. Gebyret er kun 5 kroner pr. gang.

    #104316
    AnonymForfatter

    Hvor er det gode tilbud i det du skriver.

    3,95 % er naturligvis en god rente på de 10.000 kr., men det kræver køb for 81.000 kr. i aktier, der ligger på toppen ( højt i kurs).

    Gevinsten på 395 kr. kan hurtig forsvinde i et kurstab på aktierne.

    #104320
    MichaelForfatter

    Tror vist du skal tilbage i investeringsskolens 1. klasse. Når en aktie er på højeste kurs nogensinde, ja så skal man da være yderst forsigtig med at investere. At der har været et godt afkast de seneste år, er absolut ingen garanti for fremtidig gevinst. Iøvrigt: 3,95% i rente er da fint, men hvorfor gælder det kun for de først 10.000??! Renten herudover er latterlige 0,25%. I forhold til min bank med min nuværende saldo, vil det give et negativt renteafkast på mere end 3000 kr, så hold bare dine “gode" tilbud for dig selv.

    #104322
    AnonymForfatter

    Ja. Det kan jo være svært at læse ironi, men ironisk var det altså ment.

    Jeg synes at “tilbuddet" er totalt latterligt. Det eneste der er mere latterligt var annoncen i avisen.

    Rentesatsen var sat med en tommes skrift. Betingelserne var sat med ½ millimeter.

    #104326
    MichaelForfatter

    Så må du da undskylde – fik ikke lige fat i ironien

    #104360
    AnonymForfatter

    Ja, jeg har selv Amagerbanken, og er egentlig godt tilfreds med den, da man ved bare at eje 25 aktier har ret til et gratis VISA-Dankort, ligesom der er andre gode betingelser i banken.

    Men jeg kunne da heller aldrig drømme om at købe 100 aktier til ca. 81000 kr. for at opnår 3,95% i rente på lønkontoen – og dette kun af de første 10.000 kr.
    Det tror jeg ikke de får ekstra kunder ved at annoncere med. Andre banker har betydeligt bedre tilbud.

    #104396
    AnonymForfatter

    “Andre banker har betydeligt bedre tilbud."

    Siger Svend

    Hvilke?

    #104400
    MichaelForfatter

    F.eks. Sparekassen Vestsalling, der giver 2,25% i rente af HELE saldoen – uden at du tvinges til at købe aktier for X kroner.

    #104502
    AnonymForfatter

    Jeg har også Amagerbanken – og jeg synes tilbuddet er ok. Jeg har ‘kun’ 10 aktier og har mit boliglån gennem banken – og har helt automatisk fået den gode rente. Det er da god service….

    Iøvrigt synes jeg at annoncerne er udmærket.

    #104504
    MichaelForfatter

    Det er da fint, at du synes tilbuddet er godt, men det ER nu altså at stikke folk blår i øjnene. Ganske vist får man 3,95% i rente af de første 10000 kr, men saldoen derudover forrentes med sølle 0,25%. I forhold til Sparekassen Vestsalling går “smertegrænsen" ved en saldo på 18500 kr, dvs. har man mere end 18500 kr. stående på kontoen (hvilket vel ikke er unormalt), ja så får man mere i rente samlet set hos Vestsalling.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.