Opsparing vs. Kapitalpension

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88259
    AnonymForfatter

    Hej vi står og tænker på om vi skal købe hus. Men er i et mindre dilemma jeg sidder og tænker om det er så fed en fidus at eje sit eget.
    Min kæreste og jeg er lejere nu. Har 2 børn bil og mangler ikke noget. vi har 640000 før skat årligt + børnepenge i 16 og 18 år endnu. Vi er 28 og 30 år. Har privat kapitalpension og efterlønsordninger i fagforeningen.
    Ved at leje kan vi årligt lave en opsparing på ca 70000kr ved siden af kapitalen og efterlønnen.
    Hvis vi ejer kan vi ikke lave den vilde opsparing max 25000.
    Så efter feks 30 år vil vi ved at leje stå med en opsparing på 2,1 mio uden renter selvfølgelig mere når renter er lagt til.
    Hvis vi ejer vil vi måske stå med et hus til en værdi af 2,1 mio som kan sælges. Men i løbet af de 30 år er der måske lavet nyt tag og vinduer og andre ting for adskillige tusinde.
    Er der andre som tænker tanken at den eneste fidus nok er at ejerbolig giver en form for frihed som ikke findes i lejebolig.
    For som lejer eller ejer er der da egentligt ikke den store forskel økonomisk efter 25-30 år.

    #119722
    AnonymForfatter

    Hov den overskrift var da helt hen i skoven Der skulle nok stå lejer vs. ejer

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.