Hjælp

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88255
    AnonymForfatter

    Jeg har et gæld på næsten 50.000 kr. (for 4 virksomheder)
    Jeg tjener ca 10.000 efter skat pr måned har en søn på et år.
    Jeg bruger ca 5.000 kr for min søn (daginstitution + bleer mad m.m.)
    Resten bruger jeg til regninger…

    Hvad gør jeg?
    Min nuværende bank vil ikke give mig lån (Grølandsbanken)

    #119676
    AnonymForfatter

    Nej, det er da klart, for din økonomi hænger ikke sammen.

    Du skal på ingen måde låne mere. Det er sikkert! Du skal enten skære dine private udgifter til dig og din søn ned, eller skaffe dig noget højere indtægt.

    #119678
    fk2001Forfatter

    Nej, ingen med respekt for dig eller dem selv vil udlåne penge i din situation. At låne til forbrug fordi man ikke har nok løser jo ikke noget på sigt. Du skal ændre dine indtægter og/eller udgifter så der er balance.

    Hvis du bruger 5.000kr på din et-årige søn og kun tjener 10.000 efter skat, så må der være tale om noget ekstra ordinært. Her kan kommunen ofte hjælpe, hvis indtægterne er små.

    Skriv noget mere, så kan vi bedre vejlede.

    #119684
    AnonymForfatter

    Jeg tog et vildt gæt til min søns udgifter…
    Mine faste udgifter er:
    For min søn bruger jeg 2.900
    For bolig varm el m.m. 3.000
    Resten bruger vi til mad og livsnødvendig varer

    #119686
    AnonymForfatter

    For at du kan låne pengene skal du kunne redegøre for hvordan du vil betale pengene tilbage.

    Hvis der ikke er luft i dit nuværende budget, hvordan forventer du så at dit fremtidige budget skal kunnne bære den gæld.

    Svaret er – at der med din nuværende indkomst ikke er mulighed for at optage yderligere lån!

    Du kan naturligvis altid gå ud at tage et quicklån til 30% i rente, men så er du stensikker på at havne i RKI.

    Derfor er det bedste du kan gøre at reducere dit forbrug og få det til at løbe rundt med det du har!

    #119688
    fk2001Forfatter

    Hvor meget betaler du til daginstitution?

    3000 til faste udgifter lyder ikke af meget, men det betyder at du har 4100 tilbage til mad og hvad?

    Vi (familie på 4) bruger 3700 / md til mad og andre daglige udgifter, eksl. benzin og anden transport. Jeg tror det er meget normalt.

    Får du den tilskud til bolig og daginst. du er berettiget til?

    #119704
    AnonymForfatter

    Til daginstitutioner bruger jeg præcis 1.628

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.