stram økonomi for enestående mor

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88245
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg er alene forsørger med ejerlejlighed og kan ikke få det til at hænge sammen. Hver måned er der underskud på kontoen. Jeg plejede at have BG bank men efter Den Danske Bank har overtaget kan jeg kke overskue min økonomi og div. gebyrer som Den Danske Bank har. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at sætte mig ned med en økonomisk rådgiver som nøgternt kunne vejlede mig med min økonomi. Skal jeg sælge min ejerlejlighed etc. etc.

    Min egen bankrådgiver i Den Danske Bank kan jeg ikke bruge, både fordi han er sælger for banken, og til dato er den dårligste rådgiver jeg har haft. Der er ingen respons…hverken på opkald eller på mine e-mails. Jeg er naturligvis en meget “lille" kunde, har hverken aktier ell. obligationer – men kun boliglån,kassekredit og alt for mange renter. Rådet fra andre lyder… skift til en lille bank. Men hvilken bank? Jeg synes det er svært at overskue konsekvensen af at skifte bank, og netop derfor ville en dygtig økonomiperson være en stor hjælp.

    Hvor finder jeg såan en? Og er det muligt at finde en til en rimelig pris. Behøver det nødvendigvis at være en revisor? Når det kun gælder et privat budget/med alt hvad der hører dertil af husholdning.

    Mvh
    Domi

    #119608
    MichaelForfatter

    Du kan finde information om uafhængige rådgivere i andre tråde her på Mybanker. Problemet er bare, at de koster kassen og derfor blot vil forværre din økonomi på kort sigt hvilket ikke helt er det du har behov for. Det lyder ikke som om at dine engagementer er så komplicerede, så jeg vil istedet anbefale dig at sætte dig ind i tingene selv og se på alternativer. Det er helt gratis og uforpligtende at gå ind i en anden bank og bede dem give et tilbud på flytning af dine engagementer.

    Du skriver ikke meget om hvilke lån du har, løbetider og renter så det er lidt svært at blive konkret her, men overvej muligheden for afdragsfrihed. Dit boliglån er der muligvis også en del at spare på. Kig her på Mybanker for at sammenligne boliglån og se om du kan gøre det billigere.

    Hvis du kunne blive lidt mere konkret med hvilke lån du har og til hvilke vilkår samt hvor meget du har i underskud hver måned vil det være lidt lettere at råde dig.

    #119610
    AnonymForfatter

    Du kan enten
    – Kontakt din nuv. bank og få lavet et budget så du har overblik over dine mdl. udgifter
    eller
    – Hent budgetopstilling fra div. netbanker og få lavet en selv

    Ud fra din årsopgørelse kan du også se hvor stor er renteudgiftsposter, der er blevet tillagt og brug det tal til budgettet.

    Du har en ejerlej. så vurder om du kan få et tillægslån (realkreditlån) i samråd m. din bank og få betalt div. dyre små lån af med den.

    Under alle omstændigheder ville det nok kræves en del selvjustits for at oparbejde en sund privatøkonomi. Håb det hjælper!

    #119620
    AnonymForfatter

    Tak for begge jeres råd. Jeg har et budget – men er i underskud et par tusinde hver måned. Jeg sidder allerde afdragsfrit, derfor er der ikke mere at hente der. Jeg prøver i den grad at få analyseret (ja…urkomisk at det kan være næsten ‘rocket science’ at få styr på sin økonimi…) men det er den barske realitet at jeg “lystigt" har ignoreret min økonomi (det ordner nok sig selv agtigt) men det gør det jo ikke. Men styr på den, det skal der ske!

    Mange hilsner
    Dorthe

    #119628
    AnonymForfatter

    Hej enlig mor

    Jeg synes du så skal finde en anden i Danske Bank hvis du ikke har tiltro til vedkommende du har.

    Hvis du får netbank, så sparer du en masse gebyrer og selvom lånene er afdragsfrie, så kan de sagtens være blevet billigere.

    #119652
    AnonymForfatter

    Det er jo muligt, at den pågældende mor er enestående,men det der menes er vel, at hun er alene-mor,altså enligtstående mor.Det er noget ganske andet at være enestående.Vi skal værne om det danske sprog.m,v,h Bente

    #119666
    AnonymForfatter

    hvis du vil prøve at skrive nogle konkrete tal så skal jeg se om ikke jeg kender en fyr der kan give lidt respons på dem.. boliglån, realkredit, forbrugslån, indkomst mm. jeg synes det er perfekt at du tager hånd om problemet før det bliver større, din næste tråd skulle jo nødigt omhandle hvordan man kommer ud af rki som så mange tråde her på siden :o)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.