En chance er ikke forbeholdt fattigrøve…..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88243
    AnonymForfatter

    Hej!

    Vi er 2 unge og sunde raske mennesker på 24 og 34 år. Desværre har vi tidligere været naive og har oparbejdet en samlet klatgæld på 210.000 kr. I kraft af at min kone kommer fra Thailand, uden uddannelse, har dette betydet at hun har måtte gennemføre en uddannelse med henblik på at få et job. Dette affødte naturligvis en særdeles stækket økonomi, og medførte desværre 5 RKI registreringer.

    Idag er 4 af disse RKI registreringer slettet og betalt, den sidste er vi ved at arbejde på at få betalt ud (20.000 kr).

    Vi har begge idag et godt job, men en dertilhørende god løn. Undertegnede har været kunde i nuværende pengeinstitut siden 1988, og har igennem denne årlange periode ALDRIG har nogen “slinger i valsen" hos eget pengeinstitut. Alligevel ønsker dette pengeinstitut ikke at medvirke til at få vore klatgæld samlet og rette op på vores økonomi????

    Jeg fatter det ikke….

    Vi afvikler i øjeblikket 4.300 kr på forskellige fordringer, og har når alle udgifter er betalt et rådighedsbeløb på 8200 kr.

    Er det virkeligt ikke muligt at optage et lån på 210.000 kr, og betale alle poster, hvorved man kun har en post, men en løbetid på 10 år?

    Det er virkelig belastende at sidde med en situation af denne karakter – og jeg håber er der er nogen, der har nogle brugbare råd…

    MVH
    Mutant

    #119586
    MichaelForfatter

    Vent til den sidste registrering er ude af verden og forsøg så igen. Hvis jeres nuværende bank siger nej kan en anden måske være en mulighed, men sålænge RKI-registreringen står er samling af gælden en umulighed.

    #119588
    AnonymForfatter

    Ja, en RKi registrering duer ikke…..

    I øvrigt vil det være svært at få lånet over 10 år da et privatlån maks må løbe i 5 år. Dette betyder at der skal betales kr. 4.500 om måneden 60 gange….

    #119590
    fk2001Forfatter

    Jeg er enig i Michaels svar. I er næsten ude af RKI. Men “næsten" er ikke nok. Kæmp indtil den sidste registrering er væk. I vil herefter have meget bedre chancer og endvidere opnå en meget mere forelagtig rente.

    Din nuværende bank er måske bekendt med jeres RKI historie og vil derfor afvise jer, men andre banker ville ikke vide noget så længe I ikke henvender jer før alle RKI registreringer er væk – Derfor kom ud af RKI først.

    #119592
    AnonymForfatter

    Det har jeg aldrig hørt før.

    Hvor fremgår det at et forbrugslån/privatlån kun må løbe 5 år?

    Der er da masser af eksempler på både banker og finaniseringsselskaber som giver forbrugslån med længere løbetid.
    72 måneder (6 år) er fx meget udbredt!

    Jeg tror du ved en fejl er kommet til at generalisere betingelserne for privatlån i din egen bank, til alle banker.

    #119596
    AnonymForfatter

    Jeg takker for de foreløbige svar der er kommet på mit indlæg:-)

    Vi er klar over at den sidste RKI registrering først skal ud af verden iden vi forsøger at få samlet vores lån.

    Men vi kunne godt tænke os at vide om der er nogen der har kendskab til finansieringsselskaber, der vil kunne udlåne et sådant beløb uden sikkerhed?

    MVH
    Mutant

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.