Alternativ til BRF.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88225
    AnonymForfatter

    BRF er ikke interesseret i os som kunder, så længe vi er studerende.

    Er der noget alternativ som i kan anbefale (altså jeg ved godt der er masser af alternativer, men er der nogle som er “lige" så gode)???

    På forhånd tak 🙂

    #119422
    NultopskatForfatter

    Hej

    Alle kreditforeninger er sådan set lige gode, deres tilbud er ikke meget forskellige.

    Hvis flere kreditforeninger afslår, så lad være med at søge ud på det grå marked…

    God jagt

    #119424
    AnonymForfatter

    Hej Nultopskat.

    Dejligt at det var netop dig der svarede først, har fulgt så mange af dine indlæg herinde – og draget nytte af mange af dem 😉

    Jeg havde bare fået opfattelsen af at BRF var de mest optimale. De grå marked er helt udelukket.

    BRF gav afslag pga. de ikke mente at studielån var en indtægt (vi ville suplere indtægt med su-).

    Men er det virkelig umuligt at købe bolig til 1,2 mio, når man ligger 100.000 kr., har 20.000 kr. efter skat, rådighedsbeløb på 6500 kr. (efter alt betalt) (2 voksne)???

    #119426
    AnonymForfatter

    Synes I skal gå ned i banken – En murstensbank.
    Her er det muligt.

    #119428
    AnonymForfatter

    Dem er jeg også i gang med… De bruger dog “Total kredit" som jeg syntes har et dårligt rygte ry herinde??

    #119430
    NultopskatForfatter

    Hej Julemandenspenge
    tak for de pæne ord, sådan noget varmer.

    Mht dit spørgsmål, De fleste mindre banker samarbejder med Totalkredit Danske Bank og Nordea undtaget, de har deres egen kreditforening.
    Totalkredit blev for nogle år siden købt af Nykredit så i princippet burde vilkårne være de samme. Det er ikke min opfattelse at det også er tilfældet.

    Da jeg i 1992 som studerende købte mit første hus, talte studielån som rådighedsbeløb. Men især talte at jeg (ligesom du) kunne lægge en god udbetaling.

    Som gode Råd nævner, prøv at snakke med en murstensbank, jeg tror at du står godt, og din udbetaling er afgjort en trumf.
    Fortæl evt. at du snart er færdiguddannet, jobmarkedet ser jo godt ud nu.
    Held & Lykke

    #119432
    AnonymForfatter

    Jeg er meget glad for min nuværende mursten bank, og vil nydig skifte denne, men jeg vil også nødig have Total kredit når i taler så “dårligt" om dem….

    Jeg må prøve mig rundt omkring – tusind tak for hjælpen frem til nu.

    #119434
    NultopskatForfatter

    Hvem taler dårligt om Totalkredit ?

    Jeg har kun gode erfaringer, både privat og erhvervsmæssigt.

    #119440
    AnonymForfatter

    Ja jeg har nu heller ikke hørt noget dårligt om Totalkredit…
    Hvad er der i vejen med Totalkredit?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.