Hvorfor kan jeg ikke låne??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88223
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen, jeg er en fyr på 25, der lige har betalt min gæld i rki og skylder kun 30000 kr,men her er så mit spørgsmål da vi skal til at flytte, mig og min kæreste og vaskemaskinen lige er røget, hvorfor kan jeg så ikke låne 5000 kr i elgiganten og de siger jeg ikke er kreditværdig, jeg kan ikke finde nogen steder om, hvor man ellers kan stå i skylderegistre, ud over rki, er der nogen der ved det for vil gerne betale mig ud af det, så, nemlig håber i forstår mit spørgsmål.
    På forhånd tak.

    #119364
    AnonymForfatter

    Er der ikk også noget med man kan stå i debitor registret ? Noget ala RKI…???

    Er du ude af rki, vil banken så ikk hjælpe dig ?

    Og er du nu sikker på du er blevet slettet, altså bekræftet for rki´s side ??

    Af ren nysgerrighed. – Når man står og vil optage et lån/kredit kort hos eks mastercard eller et lån i elgiganten, hvad ser de så efter når de foretager en kredit vurdering ?

    De ser jo ikke årsopgørelse eller noget, så hvordan kan de giv afslag/godkendelse så hurtigt ??

    Og lige en sidste ting, hvorfor skal man oplyse navn til virksomhed hvor man arbejder – de er vel ikke så frække at ringe?? 🙂

    #119368
    AnonymForfatter

    Ja jeg ringede og gik bekræftet at jeg var slettet, og det ved jeg faktisk ikke det der med om de kan afslå eller godkende så hurtigt ej heller hvad de skal med arbejdsgiver

    #119374
    AnonymForfatter

    En anmærkningsfri RKI-status er jo kun et af kreditvurderingskriterierne. Måske har Elgiganten vurderet at din årsindkomst er utilstrækkelig!

    #119376
    AnonymForfatter

    Det skulle jeg ikke mene for jeg tjener ca 240000 kr før skat og min dame ca 180 men det kan da godt være

    #119378
    AnonymForfatter

    Jeg har fået oplyst at det er fordi jeg jeg skylder et inkasso firma nogle penge så det er derfor jeg ikke kan låne nogen steder så det skal jeg bare lige have ordnet og så skulle vi være klar til et nyt hehe men mange tak for responsen og de gode råd herfra.

    #119382
    AnonymForfatter

    Dvs at man ikke kan låne penge hvis man skylder et inkasso bureau ?

    Hvad så selv om du afdrager på gælden ?

    ————————————————–

    Tjekker de virkelig op på den slags, hovedsagen må vel være man ikke står registreret nogen steder – ellers er man jo stadig stemplet mere eller mindre – selvom man betaler!!!!!!!!!!!!!!

    #119400
    AnonymForfatter

    Nej de tjekker om man er dårligt betalende og hvis man står i et inkasso firma selv om man ikke er reg og betaler sin gæld så er man stemplet som ikke kreditværdig.

    #119402
    AnonymForfatter

    Hvis man står i et inkassoselskab, så er det da fordi man har været dårligt betalende..så derfor kan jeg godt forstå at banker og andre kreditselskaber siger nej.
    Og hvis I har så stor en løn men ikke kan spare 5.000 op. Selv om det lyder som om at det lige er sket, må I da have mulighed for at spare op..men det er en anden sag.

    #119406
    AnonymForfatter

    Men hvad hjælper det så folk prøver redde op på fortidens lort, hvis man alligevel ikke blir en pind kredit værdig :S
    Hvis man er registret, så fair nok – andet behøver de vel ikke at tjekke af den slags.
    Ja man har været dårlig betalende OG JA det er ens egen skyld(de fleste gange) MEN folk ændre sig(nogen gør), indkomsten ændre sig måske og man vil gerne afdrage….

    #119408
    AnonymForfatter

    Uanset hvordan du ønsker det skal være i den ideelle verden, FCB, må du forholde dig til hvordan virkelighedens verden er indrettet.
    En dansk virksomhed har lovsikret ret til at afvise kreditsalg til enhver kunde uden at give nogen form for begrundelse. Sådan er det bare.

    Naturligvis tjekker Elgiganten ikke op mod alle inkassofirmaer, men hvis man tilfældigvis er registreret i et af de inkassofirmaer Elgiganten samarbejder med, eller det decideret er betalinger til Elgiganten du tidligere har misligholdt, så er det da klart de afviser.

    Gå dog et andet sted hen og køb dit fjernsyn, eller endnu bedre, vent med at købe hvidevarer til du kan betale kontant! I længden er det alt for dyrt at købe på kredit. Elgigantens ÅOP ligger omkring 30%.

    #119410
    AnonymForfatter

    Hej

    Man kan ikke bare sige, at ÅOP er omkring 30%. Det afhænger af lånets størrelse og løbetid. Jo større lån og længere løbetid, så plejer ÅOP at blive mindre end et mindre lån med kort løbetid. Hvis der kun betales rente, så er ÅOP dog altid lig med den effektive rente, da det er eneste betaling på lånet. Det er ikke rigtigt, at Elgiganten altid er megadyr, for vælger man deres plasmalån (prøv at lave en beregning på deres site), så vil et lån på 5.500 kr. (500 kr. er gebyret) over 60 mdr. medføre en ÅOP før skat på 19,38%. Og husk at tager man lånet under 2 år, så er der fradragsret for oprettelsesgebyret, og så er lånet faktisk slet ikke så dyrt. Sammenligner man lånet med et banklån, så vil et lille banklån kunne være enormt dyrt, hvis banken har et min. opettelsesgebyr.

    MVH/Nuser.

    #119412
    MichaelForfatter

    Nuser

    Du giver et rigtig godt eksempel på hvorfor ÅOP ikke er nok til at sammenligne lån: Når løbetiden forlænges nedsættes ÅOP hvilket får lånet til at se billigere ud hvad det naturligvis ikke er. Kig på den samlede tilbagebetaling istedet. Ofte betaler man tingene dobbelt når man køber fladskærme og vaskemaskiner på kredit over lang tid. Det hænger slet ikke sammen med værdiforringelsen af tingene.

    Og til spørgeren: Spar dog op og køb en vaskemaskine til 2-2500 kr. på tilbud. Man får udmærkede vaskemaskiner til den pris. Hvis I ikke kan spare så lidt op kan I slet ikke afdrage et lån af samme størrelse.

    #119414
    fk2001Forfatter

    Der er da flovt at man er nødt til låne sølle 6000 hvis man tjener over 400.000. Tror du ikke forhandleren fatter mistanke i sådan en situation? Gør som Michael siger. Køb en maskine på tilbud til 3000, og spar pengene op først. Hvis du vasker i hånden indtil da, tager det næppe mange dage før din nye vaskemaskine står i dit hjem – kvit og frit betalt.

    #119512
    AnonymForfatter

    det r meget muligt det er flovt men nu er jeg blevet slettet fra alt og jeg kan stadig ikke låne denne gang er det til en brugt bil da den anden er totalskadet (ikke min skyld)
    og dette kan jeg ikke engnag jeg fatter det simpelthen ikke har ringet til rki debitor reg og alle de steder jeg skyldte jeg er ikke registreret nogen steder jeg fatter det simpelthen ikke.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.