Indskudsgarati

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88204
    AnonymForfatter

    Min kone og jeg har flere konti i samme bank. De er alle oprettede som fælleskonti med os begge som ejere.
    De har tilsammen ca. 450.000 kr indestående
    Har vi nu hver 300.000 kr indskudsgaranti eller har vi kun til sammen 300.000 kr hvis banken går neden om og hjem?
    Kan vi fordele indskuddene på flere banker og derved sikre en indskudsgaranti på 300.000 kr i hver bank?

    #119186
    AnonymForfatter

    Indskydergarantien dækker indtil 300.000 pr. person, dvs. at beløbet vil være 600.000 kr., hvis det drejer sig om en fælleskonto for 2 personer, og du kan “selvfølgelig" altid få dækket indtil 600.000 kr. pr. bank der findes i Danmark.

    Pensionskonti tæller her ikke med, da de altid dækkes fuldtud uanset beløbets størrelse.

    #119188
    AnonymForfatter

    tak for svaret

    #121294
    AnonymForfatter

    Jeg læste et tidligere indlæg om indskudsgarantien, som træder i kraft såfremt et pengeinstitut går ned.
    Jeg ser at indskud på pensionskonti ikke medregnes til de 300.000 kr, idet de altid udbetales.
    Gælder det samme for værdipapirer lagt i depot i det pengeinstitut der går ned. Altså: Udleveres evt. aktier, obligationer og andre insvesteringsbeviser altid, UD OVER de 300.000 kr i indestående?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.