Ovf. d.30/12 fra en bank t. en anden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86867
    AnonymForfatter

    Hej allesammen.

    I virker til at være så kloge allesammen, hvilket altså skal forstås positivt.

    Mit simple spørgsmål er følgende.

    Hvis jeg den 30.12 i år overfører et beløb fra en konto i min bank 1 til min bank 2, bliver dette beløb så ikke indberettet til skattemyndighederne? Jeg går nemlig ud fra at den modtagende bank først registrerer beløbet pr. modtagelsesdagen den 3. Januar.

    #104142
    AnonymForfatter

    Hej

    30.12 er sidste bankdag i et år og indberetningen vil ske fra det afsendende pengeinstitut.

    #104146
    AnonymForfatter

    Hvad skulle fordelen være ? Formueskatten er afskaffet for mange år siden.

    #104148
    AnonymForfatter

    At gemme indestående for os, så man kan få flere ydelser.

    #104150
    AnonymForfatter

    Det er meget brugt blandt pensionister (- og andre der modtager ydelser fra det offentlige – som er betinget af en lille formue) at bede banken om at udskrive en check til dem selv med indeståendet på kontoen Dette sker oftest mellem Jul og Nytår. Kunden har så 20 dage til igen at hæve checken ved at sætte den ind på kontoen. Banken skal kun indberette hvad der står på kontoen den 31/12 – og det vil se ud som om kunden ikke har nogen penge. På det fejlagtige grundlag modtager bankkunden så ydelser fra kommunen som også “kommunen" har anført. Dette er ulovligt og straffes efter reglerne om socialt bedrageri. Jeg håber der en gang er en skatteminister der vil gøre noget ved sagen!

    #104152
    MichaelForfatter

    Rystende….

    Er det virkelig så nemt at snyde med sociale ydelser?? Man kunne da hurtigt lukke dette hul ved at banken oplyser gennemsnits-indeståendet over hele året til Told&Skat – så er den fidus væk og det helt uden mere bureaukrati. Håber vores nye skatteminister læser med 🙂

    Alternativt kunne Told&Skat da hurtigt (maskinelt) sammenligne renteindtægterne med det oplyste formuebeløb og se om noget er galt. Eksempel:

    Banken oplyser, at Hansen har 1200 kr. på kontoen d. 31/12 og har fået 800 kr. i rente over hele året – her burde alarmklokkerne da ringe eller hvad? Pengene kan selvfølgelig stå på en konto med 0,00001% i rente og så dur det selvfølgelig ikke, men alligevel….

    #104154
    AnonymForfatter

    Det er mig stillet debatspørgsmålet, men der er endnu ikke en der har oplyst hvordan reglerne.

    En person har oplyst, at det afsendende pengeinstitut skal indberette hvad der står på kontoen pr. den 30.12., men dette virker lidt lidt ulogisk,når pengene faktisk er hævet den dag og er på vej til en anden bank.

    Jeg havde på fornemmelsen at spørgsmålet ville give anledning til stor misundelse, da man kunne tro at det havde med socialbedrageri at gøre, men dette har det ikke, da jeg ikke modtager sociale ydelser.

    Men hvis jeg gjorde og lå lige på “grænsen", så var jeg da den første til at indrømme at jeg ville hæve alt den 30.12.2004, eller rettere jeg ville nok alt putte småbeløb på indtil et par hundrede tusinde ind i en bankboks. Dette er også meget udbredt, men ved da godt at det ikke er noget man snakker om, men bare noget man gør.

    Jeg har altså fuld forståelse for de personer, der gør det sådan – og helt ærligt dette ville 90% af bebolkningen gøre, så hold dog op med at være så hellige.

    Og husk de værste er altid de mennesker, der har rigeligt selv og som ikke under en halvfattig pensionst og forbedre sine småindtægter på ovennævnte måde.

    Jeg må nok lige selv checke spørgsmålet med min bank, men jeg troede bare at der var lidt ekspertice (uden misundelse) i dette lille forum

    Hav det godt allesammen og hav en god jul samt godt nytår

    #104156
    AnonymForfatter

    Som du kan se af debatten vil det være muligt at få pengene til at forsvinde fra opgørelserne fra banken i den periode med baggrund i at pengene først dukker op næste dag og dermed først kommer til syne i året efter.

    Så rent teknisk ser det ud som om at du har færre penge i følge dine årsopgørelser fra bank 1 0g 2, MEN normalt vil du skulle tage disse penge op som et beløb der er kontant og forevise disse penge i din selvangivelse som kontanter.

    Jeg håber at dette var svar nok.

    #104158
    AnonymForfatter

    Gør i ikke det hele lidt for indviklet, hæv pengene og gem dem under madrassen, der kommer hverken bankrådgiver, kommune eller skattevæsen

    #104160
    AnonymForfatter

    Kun mig

    #104164
    AnonymForfatter

    Hvori er forskellen på dig tyv og skattevæsenet ?

    #104166
    MichaelForfatter

    Virkelig intelligent spørgsmål her i debatten…. Hold da op hvor du løfter hele niveauet op

    #104168
    AnonymForfatter

    Det er ærligt talt tvivlsomt, hvis der i dette forum er personer, der tilskynder og medvirker til socialt bedrageri.

    Offentlige overførselsindkomster så som bistandshjælp og folkepension burde i grunden afskaffes og overlades til private forsikringer og private hjælpeorganisationer.

    #104170
    AnonymForfatter

    Det var et da et ærligt svar fra en typisk venstre-mand.

    Men husk at Fogh aegentlig fører mere socialdemokratisk politik end socialdemokraterne gjorde op i gennem halvfemserne. Og hvorfor gør han så det? Hvor at klæbe til taburetten i endnu en valgperiode, men så går den nok heller ikke længere……Nu må vi se…

    Selvom jeg er en ret velhavende mand, så går jeg ind for at hjælpe mindrebemidlede i samfundet ved hjælp af folkepension, bistandshjælp m.v.

    Og så vidt jeg kan se er der ikke noget der opfordrer til socialt bedrageri her i dette forum. Der er vist ikke noget særligt nyt i, at mange gemmer lidt kontanter i en boks etc. Det tror jeg selv mange konkursryttere kan finde ud af eller de gør det måske nok ved at køre en tur med kufferten pakket til Luxembourg.

    Sådan noget må man leve med i et hvert samfund; dette kan intet samfund komme til livs. Men lad være med at bruge energi på at være misundelig over det, da det er spild af kræfter.

    #104172
    AnonymForfatter

    I tilslutning til mit indlæg kl.12.17 idag skal jeg for god ordens skyld lige tilføje
    følgende:

    Nå, ja så velhavende er jeg nu heller ikke i relation til så meget andet.

    Blot en kollektiv arbejdsgiverbetalt tpensionsordning i PFA på 1,8 Mil samt private pensionsordn. (kapital-rate-index m.v.) på ialt 1,5 mill. , 1 mill i frie midler opsparet i aktier samt en gældsfri andelslejlighed.

    Det lyder måske af meget, men da det er ubeskattede midler det meste kan man uden videre halvere beløbene.

    Endvidere skal bemærkes, at jeg er en halvgammel mand på 53 år, og skal måske allerede på pension om 6-7 år, så det er penge der er sparet om gennem et langt liv, dog uden at jeg har lidt afsavn p.g.a. opsparingen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.