Dankort/ evt. KASH visa – Efter man er slettet fra RKI

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88200
    AnonymForfatter

    Hey.

    Nu ligger landet sådan at jeg er registreret i rki som så mange andre, skylder vel omkring 150.000(90.000 er fra for meget udbetalt su & su lån) – men er begyndt at afdrage på det(ca 2000kr hver måned)
    Den sidste registrering har jeg aftalt bliver slettet når jeg betaler første afdrag nu her pr 1/3-2008. Det andet gæld har jeg betalt på længere tid!
    Har fast arbejde, ca 6500 udbetalt hver 14dag, Har stået i fagforening i ca 8 mdr.
    Efter min del til budget er trukket har jeg ca 3500 hver 14 dag til mad og benzin osv – hvilket jeg syntes er rimeligt ???
    Men vil gerne leve et normalt liv og har absolut ingen planer om at skal låne penge, eller noget – Men hvordan ser min situation ud mht at få et dankort evt. et visa KASH ??
    Håber ikke det blev for langt og indviklet og håber på lidt seriøs hjælp – Gør trods alt hvad jeg kan for at komme ud 🙂

    #119152
    MichaelForfatter

    Er det nu blevet normalen at være RKI-registreret?? Nå anyway. Chancen for at få et Dankort er næsten lig nul med en RKI-registrering. Chancen er størst i din egen bank og lig nul i en anden.

    #119154
    AnonymForfatter

    Undskyld mig, men hvad kan jeg bruge dit indlæg til ??

    Skrev som så mange andre, ikke at alle er ? Men har du set en opgørelse over hvor mange der faktisk er registret, det er pænt mange – men nok om det 🙂

    Jeg skriver jo at jeg er ved at blive slettet med den sidste ting(pr 1/3-2008) og derefter godt ku tænke mig et visa kort.
    Af flere grunde, handle via internettet, ud og rejse og andre ting/gange hvor det er praktisk.
    Det er jo ikk fordi jeg vil låne penge, men i dagens danmark er et dankort rart at have.
    Og det er først når jeg har fået bekræftelse på jeg er slettet jeg vil have et. Banken ved dog godt jeg er registret, men vil have jeg skal komme op når jeg er slettet.

    #119156
    MichaelForfatter

    Hvis du forventer et svar alá

    “Ja, du kan sagtens få et Dankort i bank X eller sparekasse Y"

    så har du urealistiske forventninger. RKI = ingen Dankort. Alle banker uden undtagelse kører med den betingelse. Når jeg så skriver at din egen bank er eneste chance skyldes det, at de kender din økonomiske historie og kan se dit forbrug. Der kan derfor være individuelle forhold som kan hjælpe dig på vej, men som ubeskrevet blad i en anden bank er der ingen chance overhovedet.

    #119158
    MichaelForfatter

    Iøvrigt: Hvis du bliver slettet om 14 dage hvad er så problemet? Kan du ikke vente?

    #119160
    AnonymForfatter

    BLIVER SLETTET PR 1/3, DVS OM CA 15 DAGE. DER HAR JEG AFTALT MED DEM DE SLETTER MIG!!!

    FØRST DEREFTER HÅBER JEG AT KU FÅ ET DANKORT!!!!!!!!!!!

    Har du overhovedet læst hvad jeg har brugt tid på at skrive ?

    Man forventer folk lade være med at skrive, eller skriver og kommer med hjælp og deres erfaringer ala " ja du kan godt få et dankort sålænge du ikk er registreret og har nok at leve af, således at det kan løbe rundt" Eller “nej, det skal du nok ikk regne med eftersom du har været registreret". Selvom man IKKE er gældsfri fordi de er flinke at trække en ud, burde man vel godt kunne når man betaler og overholder sine ting(man skal vel ikke altid lide under sine unge fejltagelser???)

    Hvad kræver banken for at oprette et dankort evt. ?? et minimums rådighedsbeløb ?

    Og svar nu som du vil hjælpe og ikke bare " du er registreret, derfor er du en bums og vil aldrig ku få et visa kort"

    🙂

    #119162
    AnonymForfatter

    Jo Michael, også det jeg har prøvet forklare i mit indlæg 🙂

    #119164
    AnonymForfatter

    Stort set alle kan få dankort. I dag får man nærmest smidt kreditkort i hovedet af bankerne.

    For at få dankort som normal, ikke RKI-registreret person, skal du typisk fremvise de seneste årsopgørelser, hvor banken ser på to ting.
    1. Formue = Indlån – Udlån
    2. Årsindkomst

    Du kan sagtens få dankort med negativ formue, hvis blot din indkomst er nogenlunde, og du kan sagtens få dankort selv om du kun får kontanthjælp, hvis du er gældfri, og dit budget løber rundt måned for måned.

    Du kan derimod ikke få dankort, hvis du både har høj gæld, og lav årsindkomst.

    Du kan heller ikke få dankort, hvis du har en dårlig “bankhistorie". I dit tilfælde tror jeg det vil være et problem at din bank i sit interne kundekartotek vil have stående, at du frem til 31.8.08 var registreret i RKI. Det er de ikke forpligtet til at slette før i 2013.

    Umiddelbart tror jeg ikke banken vil nægte dig dankort, hvis du har været en stabil kunde det seneste år, men hvis din bank ikke vil gå med til at give dig dankort, er det bedste råd man kan give dig nok at skifte bank.

    #119166
    AnonymForfatter

    Har haft banken igennem 5-6 år ca. Det har været lidt forskelligt med indtægter(kontanthjælp/su osv) MEN her det sidste år har jeg haft fast indtægt(fast arbejde) og stået i fagforening i snart 9mdr og er derfor snart dagpenge berettiget hvis man sgu få nedgang i arbejdet – hvilket selvf. ikk er planen…
    Så mit spørgsmål gik som sagt også kun på om i regnede med det kunne være muligt EFTER jeg er blevet slettet 🙂

    Skylder som sagt en del til su som er gået videre til skat, men det burde vel ikk være et problem eftersom jeg betaler af på min gæld og de vil slette mig nu her.

    så håbløs er min situation vel heller ikke 😀

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.