Godt råd?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88195
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg er lidt i tvivl om hvad der sker for min bank. Det er en lokalbank.

    Forrige år købte jeg hus med min daværende kæreste, men forholdet gik i stykker knapt et år efter og huset blev sat til salg.

    Samtidig blev jeg ramt af en arbejdsskade og har gået på sygedagpenge i et år nu.

    Det har nu stået tomt og til salg i knapt et år. Og jeg er stadig på dagpenge.

    Jeg har en bil jeg gerne vil beholde.

    Da jeg sidder med dobbelt husleje kan det være svært at få økonomien til at hænge sammen, men såvel jeg som min bank-rådgiver har været fortrøstningsfulde omkring hele situationen, selvom det er svært at komme af med huset og min gæld derfor stiger.

    Igår ringede min bankmand så til mig og oplyste mig om at min gæld var nået op på næsten 300.000 kr og han derfor rådede mig til at søge lån hos Nordax for at få lånet dækket. Ellers kunne han være nødsaget til at bede mig sælge bilen. Han sagde at hans chef var begyndt at stille sig på bagbenene.

    Jeg overvejer kraftigt at lade huset gå på tvang, med risiko for at stå tilbage med en samlet gæld på 300.000 kr. (Sælges det nu til udbudte pris, vil gælden derefter være 150.000 kr, hvoraf bilen udgør de 100.000).

    Jeg har søgt lånet hos Nordax og afventer svar. Men jeg syntes det her lyder mærkligt.

    Har I et godt råd? Jeg er meget i vildrede.

    Mvh SOGJ

    #119130
    AnonymForfatter

    syntes godt nok også det lyder mærkeligt.. jeg vil umiddelbart ikke anbefale dig at låne penge af nordax for at betale banken.. hvordan er udsigterne med dit hus? er der ingen der kommer og kigger eller hvordan? – første priotet lyder for mig på at få solgt huset.. det er bedre for dig at sætte prisen lidt ned end at gå på tvangs auktion med det.. hvad er det værd og hvad skylder du hvis det bliver solgt?

    #119134
    AnonymForfatter

    Hej og tak for svaret.

    Huset er sat til 1.395.000 og bliver det solgt til den pris, kommer jeg ud med et overskud på 300.000 kr, som dog skal deles med min eks-kæreste som ejer det halve af huset.

    Jo, der kommer folk og kigger og for en måned siden ville et yngre par købe det, men kunne ikke få accept af deres bank. Har lige snakket med ejendomsmægleren og de siger der er fremvisning på onsdag og på lørdag, samt at der er sendt 60 opstillinger ud på opfordring.

    Det er mit håb, at de kommende ferier i foråret kan sætte lidt skub i det.

    Værdien af huset er 990.000 kr.. ca. Ifølge den off. vurdering.

    Mvh SOGJ

    #119138
    AnonymForfatter

    så syntes jeg du skal fortælle ejendomsmægleren om din situration så kan han fortælle køberne de måske kan få et lille afslag i prisen på huset :o) derved øger det måske deres interesse og kan ende ud ud i et hurtigere salg.. det er da en fordel at tjene lidt mindre end at skulle ud og låne flere penge rundt omkring, det tror jeg, jeg ville have gjort i dit sted… fortæl også din bankmand at du skal han lige tage sig sammen og give dig lidt tid, interessen virker jo til at være stor på huset så der skulle være udsigt til snarlige penge..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.