gæld i bil

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88180
    AnonymForfatter

    Hej…

    Jeg har lån i banken, til min bil, og andre lån… Men nu vil jeg gerne skifte min bil ud, uden at have min bank med på idéen…

    Hvis jeg bytter min bil til en ny bil, og får finansierings-aftale gennem bilforhandleren. Hvad sker der så med restgælden i bilen…?
    Skal jeg ikke stadig betale den?

    MVH
    Kristian

    #118948
    AnonymForfatter

    Nej nej da, restgælden på din gamle bil, bliver da slettet med et pennestrøg…eller noget.

    #118950
    AnonymForfatter

    Det er jo ikke det jeg mener..

    Har ikke særlig meget forstand på dette… Men det er Bankens pant i min bil… Jeg har jo lånt pengene til bilen, med sikkerhed i bilen… Og når jeg så bytter den væk for en ny bil, hvad sker der så med den pant? og må jeg iflg. loven gøre dette uden at indbringe banken.?

    #118952
    AnonymForfatter

    Du har ganske ret.

    Du kan ikke sælge din bil (heller ikke i bytte for en anden bil) inden du har “aflyst" den tinglyste gæld i din bil. Det er selvfølgelig med mindre finansieringsselskaber er villig til at overtage restgælden i din nuværende bil, hvilket ikke er sandsynligt.

    Det du skal gøre er at meddele din bank, at du ønsker at afhænde din bil til XX.XXX,XX kr, og bede dem om en eller anden form for mellemfinansiering i banken. Hvis salsprisen på YY.YYY,YY kr er utilstrækkelig til at dække restgælden i bilen, skal du have et forbrugslån på XX.XXX,XX – YY.YYY,YY = ZZ.ZZZ,ZZ kr.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.