Vejledning til at komme ud af RKI

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88152
    AnonymForfatter

    Det er ikke let at være registreret i RKI – og det er næsten umuligt at låne med en registrering. Helt umuligt er det dog ikke, og slet ikke hvis du sørger for slavisk at følge vores fri af RKI guide.

    Kontakt RKI (Tlf.: 87 46 56 56) og bed om at få oplyst hvem der har registreret dig.

    Du skal oplyse dit fulde navn, fødselsdag samt din adresser inden for de seneste fem år. Kontakt herefter RKI igen og gør indsigelser imod den eller disse kreditorer. Husk at oplyse sagsnummer og kontaktperson på hver enkelt sag, som du har fået udleveret af RKI i første omgang.

    Samme dag (VIGTIGT!) du modtager skriftligt svar fra RKI om at de undersøger din sag går du ind på en almindelig låneoversigt og søger samtlige lån. Din RKI registrering er nemlig nu på ”stand by” og du kan derfor låne penge.

    Så snart du modtager papirer fra låneudbyderen underskriver du med det samme og sender retur. HUSK at bruge lånet til at betale din RKI gæld af så du kan mærke økonomisk frihed. Alt dette kan gøres på få dage…. og det koster ikke én krone ud over renterne på lånet.

    Der er flere firmaer der tilbyder en RKI sletning, men de bruger alle sammen ovenstående metode. Hvorfor betale for noget man kan gøre gratis helt selv

    Fundet på nettet, og det virker

    #118674
    AnonymForfatter

    Jo, det koster stiftelsesomkostninger.

    … og så er dr jo faren for at du ‘kommer til’ at fortsætte med at tage flere lån end du kan tilbagebetale.

    Medmindre du får en væsentlig rentenedsættelse og er sikker på at du ikke benytter lejligheden til at hæve dit forbrug, så er det en rigtig dum idé at tage et nyt lån for at betale et gammelt ud. Du får ikke pludselig højeste kreditværdighed bare fordi du ikke står i RKI. Derfor får du nok ikke beste renter.

    #118708
    AnonymForfatter

    Hvor lang tid går der ca. fra man modtager brevet fra RKI til de har undersøgt ens sag igen og evt. fortsætter registreringen hvis den er god nok?

    Jeg ved ikke om du, blp, har prøvet det selv?

    Jeg har nemlig en meget dum registrering hos dem pga. jeg hjalp min stedfar met at købe en bil og han har så ikke betalt til tiden og nu står vi begge hos RKI da vi hæfter solidarisk for beløbet.Han betaler dog af på gælden nu, men de vil ikke slette registr. førend hele gælden er betalt.

    Det blokerer for et lejelighedskøb!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.