Erfaringer med realkreditinstitutter

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88148
    AnonymForfatter

    Vi står (måske) overfor at skulle købe hus… Vi skal nu til at indhente låntilbud fra de forskellige realkreditinstitutter, hvilket er noget af en uoverskuelig proces, øv.

    Nå, men jeg ville lige høre om jeres erfaringer med de forskellige? Hvem er gode/mindre gode? Billige/mindre billige? eller kommer det hele anpå, hvor god man er til at forhandle med dem?

    #118486
    AnonymForfatter

    Jeg har set flere prissammenligninger, der viser at der er meget små prisforskelle mellem institutterne. Så hvad der lige er bedst er i høj grad en smagssag.

    RealkreditDanmark, Totalkredit, Nykredit, Nordeakredit, BRF kredit er gode alle sammen.

    Personligt foretrækker jeg at skille bank og realkredit ad, dvs. at benytte et realkreditinstitut som ikke ejes af banken, men det er også en smagssag.

    #118514
    AnonymForfatter

    kender heller ikke til dårlige realkreditinstitutter. Nogen har større produktudbud end andre. Priserne er stort set den samme. For det meste kan man få en bedre rente på efterfinansieringen (ud over de 80 %) hvis man også tager Realkreditlånet samme sted, altså via banken. Held og lykke med huskøbet

    #118524
    AnonymForfatter

    Lad være med at lytte til Beardo, han er en Danske Bank ansat, som med alle midler forsøger at lokke dig til at være kunde i sin bank!

    #118528
    AnonymForfatter

    lad være med at høre på General Dryptud, han er bare en forvirret stakkel der ikke aner hvad han taler om

    #118534
    AnonymForfatter

    du skal naturligvis vælge det sted for du samlet kan få den bedste finasielle pakke. håber du finde nogle god tilbud og at i får købt

    #118536
    AnonymForfatter

    Ha ha – ja, jeg godt se at I ikke er til at stole på;o)

    Har nu faktisk gode erfaringer med Danske Bank, så det er ikke nødvendigvis en “bag"-del!

    #118636
    AnonymForfatter

    Hvem køber alle sine varer i kun en butik. Nej vel!

    Det er vigtigt at holde bank, realkredit og forsikring adskilt.

    En af mine venner blev uening med sin bank og skulle brug retshjælp forsikringen til at føre sag mod banken, men det ville forsikringselskabet ikke (det var jo eget af banken). At de heldigvis havde råd til selv at føre kampen og vandt er noget andet.

    Totalkredit er billigst med det traditionelle 6% obligationslån 30 år, når vi bare ser på deres prislister.

    #118640
    AnonymForfatter

    Jeg synes det er et rigtig godt eksempel du kommer på de problemer der kan være i at samle det hele et sted.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.