kommanditselskaber

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86861
    AnonymForfatter

    Jeg har kigget på nogen ejendomsindvesteringer. Dette foregår gennem et firma der udbyder anparter i ejendomme. Investorerne bliver så organiseret i kommanditselskaber.
    Når man lige læser reklamen lyder det som gul og grønne skove….
    indvisteringsbeløbet kan lånes fuldt ud.
    firma med 17 års erfaring
    minimal risiko
    maximal fortjeneste osv.
    MEN hvad er risikoen i at være med til noget sådant? og hvordan virker det præcist?
    Er der nogen der jer der har gode/dårlige erfarringer med at indvestere på den måde?

    #104098
    AnonymForfatter

    Hej

    For det første: Hold fingrene fra det.

    For det andet: Alt afhængig af hvilken rolle investorerne skal have i selskaberne, kan du risikere at hæfte personligt og solidarisk. Hvis du er ene om at eje noget, kan du risikere at hæfte for alle de andre.

    #104102
    AnonymForfatter

    Risikoen er at lejer ikke kan betale, eller flytter. Det forrige sludre hoved skal du ikke lytte til han/hun tænker på skibsanparter i 80’erne hvor ingen checkede kommanditisterne. I dag bliver de checket, men over 10 eller 20 år kan der selvfølgelig ske noget.
    Min erfaring :
    Købte nogle ejendomsanparter iøvrigt i det selskab som programmet kontanten advarede kraftigt imod, jeg købte mine anparter i år 2000 de er siden steget lige så meget som lejligheder i KBH, så jeg er bestemt tilfreds. (og millionær idag)
    Købte en skatteanpart i 200,1 den har fulgt budgettet bortset fra at man forventede en inflation på 3 % den blev kun ca. 2 %.

    #104112
    AnonymForfatter

    Ja, hvem er ikke millionær i dag….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.