Røg i RKI pga eks kæresten

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88145
    AnonymForfatter

    Hej med jer…
    Jeg har været naiv og købte en mobil med abonnement til min eks i julegave for 2 år siden. Problemmet er at han ringede for godt 7000 kr. som jeg kom til at sidde for i RKI. Jeg ringede til telefonselskebet Telia og forklarede sagen, men de kunne ikke hjælpe mig. Min eks ville selvfølgelig ikke betale da han mente at han ikke har ringet for så mange penge, selvom jeg sendte en kopi af regningen med posten til ham. Er der noget der kan gøres for at tvinge ham til at betale? Jeg har altid haft styr på min økonomi og altid betalt mine regninger til tiden, samtidig er jeg alene mor og prøver at få det til at passe så godt som jeg nu kan, det irriterer mig bare at folk kan være sådan….Er der nogen der kan give mig et godt råd??

    Hilsen A.

    #118400
    AnonymForfatter

    Rent juridisk hæfter du fuldt og helt overfor Telia Danmark, så for at komme ud af RKI, skal du betale det beløb DU skylder til Telia.

    Herefter har du eventuelt mulighed for at udtage stævning mod din kæreste, hvori du nedlægger påstand om at din ekskæreste har handlet svigagtigt ved efter endt forhold, mod bedrevidende, at have forsat med at benytte mobiltelefonen i dit navn, for din regning, men om det er noget du kan komme igennem med er usikkert. Der er jo tale om en gave, og betingelserne for gavegiverforholdet er jo ikke fastlagt ved skriftlig overenskomst. Herudover burde du selv have taget skridt til at spære mobilabonnementet, så alt i alt står du svagt!

    Hvis jeg var dig, ville jeg betale pengene og glemme alt om ham!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.