FDB Mastercard

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 60 i alt)
  • Indlæg
  • #126328
    AnonymForfatter

    Hvorfor kontakter du ikke bare FDB og meddeler, at du ønsker 100% af saldoen trukket over PBS hver måned. Det fungerer fint for os.

    Vi har haft kortet i 1 år nu, og har ikke betalt så meget som 1 øre i rente eller gebyr.

    Samtidig er det meget smart man gebyrfrit kan hæver kontanter i fakta som man så har op til 52 dages rentefri kredit på.

    #126352
    AnonymForfatter

    kan sagtens se din pointe.

    Men du må oss prøve at se min pointe. Prøv at læse igen.
    Selve forretningsideen med sådanne kort er at tilbyde mange rimeligt gode vilkår. Så regner man med at en del af brugerne “dummer sig" og kommer til at betale renter, gebyrer.

    Og du skal nok lige læse de lidt snørklede betingelser igen. Hvis man kun læse annonceringen af kortet får man rigtigt nok indtrykket af at man kan hæve kontanter rentefrit i 52 dage.
    Men når du nærlæser betingelser så finder du ud af der er et gebyr pr hævning og et max beløb pr hævning. (mener det er 50kr gebyr pr hæv og max 3000kr men er noget tid siden jeg nærlæste).

    Min grundlæggende pointe er:
    Det er nogengange sådan “de store" tjener penge. Ved at den generelle omtale giver et indtryk og de præcise betingelser siger noget andet.
    Du ska ikk tro de giver dig 52 dages kredit for at hjælpe dig, kortet er skruet sådan sammen at de håber på at tjene penge på dig i det lange løb.

    #126360
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig håber de da at tjene penge på deres kunder ellers måtte den da hurtigt “dreje nøglen om".

    Selvfølgelig tjener de på glemsomme kunder, men det koster vel også noget at sende rykkere ud m.v.

    Og når du selv hører til denne kategori, så er det da rigtignok ikke et kort du skulle have, da det kun er for disciplinerede kunder. Og PBS er åbenbart ikke noget for dig.

    Der findes i øvrigt et hav af den slags kort, og deres vilkår og betingelser er vist ikke meget bedre end FDBs.

    #126424
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved hvor stor en kreditramme man tildeles på FDB´s MasterCard?

    Er det et fast beløb for alle eller 1, 2 eller 3 gange ens nettomånedslån?

    Hvis man ønsker at ens forbrug trækkes via PBS hver d. 1. i måneden, hvornår er det så første dag i foregående måned man kan købe for at få nøjagtig 52 dages kredit? Eller sagt på en anden måde, hvilken dato er skæringsdato?

    #126426
    AnonymForfatter

    hmm, disciplinerede kunder som har brug for kredit hver måned *gg*

    Der er noget der ikk helt stemmer der. 😉

    Når disciplinen hører op så skal der betales ved kasse 1 således: http://www.fdb-betalingskort.dk/content.ap?thisId=10

    #126428
    AnonymForfatter

    For det første synes jeg FDB skilter meget klart med deres priser. Ros for det.

    Dernæst, så er det korrekt, at det koster min. 50 kr i gebyr at hæve i en kontantautomat. Derfor skal man naturligvis lade være med det.

    Derimod er det fuldkommen gratis at hæve i en FDB-butik, og man må vel nærmest sige, at der er lige så mange FDB-butikker her i landet som der er kontantautomater.

    Derfor kan jeg overhovedet ikke se problemet.

    Jeg har haft kortet 1 år nu, og har ikke betalt så meget som 1 øre i gebyr. Folk med en normal IQ eller højest 25% under gennemsnit kan sagtens læse prislisten, og agere derudfra, således man ikke kommer til at betale nogen form for gebyr.

    Undskyld mig, men man skal da være komplet idiot, hvis man bliver overrasket over regningen. Det fremgår meget tydeligt hvad der er gratis, og hvad der koster.

    #126430
    AnonymForfatter

    Det stemmer da perfekt.

    Enhver med økonomisk sans vil da straks udnytte den arbitragemulighed der ligger i at man får en gratis kreditfacilitet stillet til rådighed, mens man bruger det frigjorte beløb på dankortet til at investere for (fx det sikre indskud på en højrente konto).

    FDB starter typisk ud med at lave kreditten på 10.000
    Når det er gået fint med betlaingerne i 6 mrd. tilbyder de at hæve den til 20.000.
    Efter yderligere 6 måneder tilbyder de igen at have kreditten til 30.000 kr.

    Det har de gjort i vore tilfælde, men i og med vi betaler saldoen helt ud hver måned, er der ikke meget pointe i at lade blive ved med at hæve maximum.

    #126432
    AnonymForfatter

    Ja, jeg har i mellemtiden været inde og kikke lidt på deres hjemmeside.

    Men alt fremgår jo ikke af en hjemmeside, det ved du jo godt Prier, ikke?

    Betragter Kvickly og Fakta f.eks deres egne Mastercard som om det var et Dankort, hvor man kan normalt kan købe for op til 3000 kr.

    Kan man købe for 100 kr. og så f.eks bede om at få 2500 kr. eller 2900 kr. udbetalt i kontanter?

    Endvidere kan jeg se at de giver en kreditramme på mellem 5 – 10.OOO kr. Skal de have lønsedler m.v. indsendt for selv at bedømme hvor meget de vil yde? Det står vist heller ikke på deres hjemmeside, men ellers er det rigtigt at hjemmesiden er mere overskuelig end så mange andre.

    På et tidspunkt læste jeg, at der var pensionister, der ikke kunne få kortet, selv om de ikke var deciderede fattige, hvilket FDB senere indrømmede var en fejl.

    #126436
    AnonymForfatter

    “Enhver med økonomisk sans"

    du er nu ret sjov Prier 😉

    #126450
    AnonymForfatter
    #126452
    AnonymForfatter

    Ja 2.500 kan man hæve i Fakta uden problemer.

    #126882
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Hvorfor er Danske bank blevet blandet ind i denne debat ?

    Nå, men jeg spurgte i min nye fantastiske bank Swedbank om jeg kunne få et mastercard. Dette kunne de så ikke hjælpe med, da de kun kan tilbyde visa/dankort.

    Min rådgiver fortalte dog, at jeg kunne melde mig ind i FDB og ansøge om et mastercard. Baggrunden for dette råd viste sig at være, fordi Swedbank ejer det selskab som laver mastercard til FDB.

    Synes faktisk det er mærkeligt at man kan eje et selskab som laver mastercard, også kan man ikke tilbyde sine kunder et mastercard.

    Nå, men nu har jeg meldt mig ind i FDB og ansøgt om et kort. Ville dog have ønsket at jeg kunne have fået det gennem banken, da det var mere naturligt for mig – hvad synes I ?

    #144038
    AnonymForfatter

    Jeg hedder THI KIM SUONG TRAN medlemsnr :31702426 ,jeg har MASTERCARD COOP PLUS ,jeg har kreditgrænse 10.000 med fdb medlems- og betalingskort i sidste år , så nu jeg ønsker få nye kreditgrænse med beløb ,jeg accepterer betaler om 60 måned med 441 hver måned

    #144232
    AnonymForfatter

    Så må vi håbe FDB læser med. ?????. LOL

    #144238
    AnonymForfatter

    Ja, Thi, du er vist gået forkert. 🙂

    Prøv http://www.coop.dk

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.