Renterudgifter

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88138
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har prøvet at Bankskifte undersøgelsen, som viser hvad man kan spare ved at skifte bank, men hvor realistisk er denne ?

    Vi har lån i Vores bank på 750.000, dette betaler vi 60000 kr i renterudgifter for om året. Lånet dækker over et boliglån som er optaget i forbindelse med husbyggeri og så har vi et billån som dækker over 2 biler, hvor den ene er en helt ny købt i 2007. Vores renter på begge lån er Pålydende 8,1% og årlig nominel.
    Jeg har dersuden tegnet en tab og erhvervsevne forsikring i bank, selv om den efter min mening er menningsløs i øjeblikket.

    Iflg. undersøgelsen skulle vi kunne skifte til en anden bank og spare op til 24000 kr i renter. Vi er rigtig glade for banken men synes at vi betaler for meget i renter, hvad siger i ? og hvad burde være en realistisk god rente at forlange.

    #118272
    AnonymForfatter

    Det er sikkert en god ide at forhandle med banken, men såfremt I har en rigtig pæn priværdi i jeres bolig, så skal I under ingen omstændigheder acceptere en rente der er over 6,5%. Hvis boligen er belånt til over 80% af værdien, er den rente I kan opnå ikke helt så god.

    #118294
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg er også herinde for at finde besparelse på renter i forbindelse med en boliglån.
    Jeg giver 7,25 % og har fundet en bank som tilbyder en rente på 5,1 %. Så jeg prøver lykken og skifter bank og spare nogle penge (forhåbentlig)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.