virksomheds start

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88120
    AnonymForfatter

    hej. hvor er der størst chance og bedst mulighed for at oprette en kassekredit til etablering og drift af selvstændig håndværks virksomhed. personlig ejet og ingen ansatte, endnu. kreditten skal være på 150,000 ifølge min revisor, alt papir arbejdet er lavet, mangler “kun" penge. privat skylder jeg kun 260,000kr men har ikke noget til sikkerheds stilelse. jeg har ingen opsparing.. egen bank vil ikke være med pga de mener der er stilstand på nybyggeriet. hvad kan jeg gøre????

    #118022
    AnonymForfatter

    Hej

    Der findes en offentlig hjemmeside, hvor du kan søge en masse viden om, hvordan du kommer videre. Både praktisk og såvel finansielt. Dette er linket til den side, hvor der står om finansieringsmuligheder:

    http://www.startvaekst.dk/KanJegFindeFinansiering

    Held og lykke med dit projekt.

    Mange venlige hilsner
    Nuser

    #118180
    AnonymForfatter

    hej. Jeg kender godt den hjemmeside, men var ikke det jeg mente.
    det var nogle konkrete bud på banker, hvem er mest villig til at hjælpe iværksættere?????? er der noge der har lyst til at dele ud af deres erfaringer ????

    #118188
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke du kan udpege banker der er mere ‘villige’ til at hjælpe iværksættere end andre. Hvis der er nogen der har gode erfaringer med samarbejdet med banken, så skyldes det sikkert lige så meget at man er kommet med et godt projekt (men evt. manglende overbevisning selv) og har talt med en medarbejder der kunne forstå projektet. I mindre grad er det banken der er ‘god’.

    Der er selvfølgelig banker der fører sig frem – se fx Farsø sparekasse http://www.amino.dk/forums/t/27469.aspx – men derfor kan andre banker være lige så gode.

    Og apropos ‘god’, er du så sikker på at rådet om byggebranchens fremtid er det allerbedste svar du kan få. Indeholder din forretningsplan
    1. Analyse af følsomheden for udsvingninger i byggemarkedet (for vi er jo enige om at der er sådanne svingninger)
    2. Kvalificerede skøn over fremtidig udvikling i netop den niche du er afhængig af.

    Hvis du finder en ‘god’ bank der vil låne dig en pose penge og så går ned med en kæmpe gæld – ja, havde den bank der sagde nej ikke været en bedre partner?

    Men nu har du i al fald fået en bank der skilter med en aktiv positiv holdning overfor iværksættere. Med et godt tilbud vurderer jeg.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.