Betaler ydelse hver 3. md, placering af penge i mellemtiden???

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88079
    AnonymForfatter

    Betaler ydelse (afdrag/renter) på boliglån hver 3 måned af ca. 13.000,- om måneden, dvs. der på 3 måneder står ca. 40.000,- på en alm. lønkonto stort set uden renter. Dette må kunne gøres bedre, ved at placere disse penge et sted til en OK rente, som så skal kunne hæves hver 3. måned når ydelsen skal betales. Har tænkt på Northern Rock, men er lidt usikker da en eventuel konkurs vil medføre at jeg ikke kan betale ydelsen… Nogle gode idéer???

    #117482
    NultopskatForfatter

    Tja umiddelbart er mit bedste forslag at du opretter en kassekredit på ca. 50.000, og bruger disse 50.000 til ekstraordinært afdrag på boliglånet, herefter modregnes din opsparing på kassekredittens rente. Bedre rente får du ikke på div. opsparingskonti.

    #117484
    MichaelForfatter

    Er det ikke muligt at ændre lånet til månedlig betaling?

    #117486
    AnonymForfatter

    En evt. konkurs vil betyde at du i værste fald bliver forsinket en måned med din betaling. Hvis det er en alm kreditforening og din historik iøvrigt ikke er for slem, så vil der ikke være problemer med at søge om udsættelse FØR betalingsdatoen. Det koster dig kun lidt ekstra i rente.

    Men mit sidste realkreditlån var også med månedlig betaling. Jeg fik en mindre rabat i den anledning.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.