lån i andelsbolig

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88078
    AnonymForfatter

    Min kone og jeg har ca. 800.000kr friværdi i vores andel, der alleredeer belånt med 200.000 vi har et rådighedsbeløb på ca.20.000. Vi ønsker at optage lån på 600.000 og samtidig indfri vores nuværende lån på 190.000, som er vores eneste gæld. Vi vil gerne købe en ejendom i udlandet samt evt. indskud til start af forretning.
    Hvad gør vi? vores bank; Eik bank har afvist at forhøjr vores nuværende kredit. Vi har nogle gange kommet til at overtrække vores konti, hvilket har skyldtes sjusk fra vores side, og ikke at vores økonomi har været dårlig. Problemet er at vi nok må søge over i en anden bank for at få vores behov opfyldt. Spørgsmålet er : skelner banken til hvad pengene skal bruges til, når der trods alt tages sikkerehed i boligen? Kommer det mig tilgode at være ærlig? Andre generelle råd er meget velkomne!. Tak

    #117480
    AnonymForfatter

    Om pengene bruges til bil – lejlighed sydpå eller konen er banken som sådant ligeglad med hvis bare de får deres penge igen….. Jeg ser ingen problemer i det du nævner….

    Jeres rådighedsbeløb er 20.000 – men hvad dækker det? (er der taget udgifter med til den nye lejl. og lån?)

    Ps. de 600.000 vil koste jer cirka 3.000 om måneden efter skat…

    #117492
    AnonymForfatter

    skift dog bank hvis de ikke vil være med til det – hvis i vitterlig har 20.000 i rådighedsbeløb og at i ikke har 5-6 børn så er det alt rigeligt til at få lånet i alle “full service" banker eks. Danske Bank, Nordea, Jyske m.fl

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.