Gebyrer

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • KFJForfatter
    Indlæg
  • #88057
    KFJForfatter

    Hej til alle

    Er der nogen som vil svare hvilke gebyrer i har måttet betale på hver enkelt konto, ved bankskifte?
    I vores tilfælde opkræver nuv. bank kr 400- pr konti, for overflytning, på trods af vi ved forespørgsel fik at vide der ikke var omkostninger forbundet med dette
    Hvor langt skal vi “gå" med eet sådan “forhold"?

    #117148
    AnonymForfatter

    Jeg ‘betalte’ ca 150 – 200 kr per pensionskonto, 0 kroner for alm. anfordringskonto og ialt vel 1000 kr for overførsel af 5 depoter med 25 forskellige værdipapirer. Du kan finde gebyrer rundt omkring på nettet, fx: http://kortlink.dk/amagerbanken/4g5g

    Når jeg skriver ‘betalte’ i anførselstegn, så var det fordi den nye bank naturligvis dækkede disse udgifter. Det er ganske normalt.

    Du skal under ingen omstændigheder acceptere at betale for overførsel af anfordringskonti. Hæv de sidste penge i den gamle bank dagen efter rentetilskrivning og meddel dem så at du ikke agter at bruge kontoen længere. De kan så vælge mellem at nedlægge den uden gebyr eller de kan til evig tid sende dig kontodtog hvert nytår. Jeg går ud fra at du ikke betaler fast kontogebyr.

    Og husk – du kan sagtens have konti i flere banker. Selvfølgelig er det mest praktisk at have dem man mest bruger i een bank. Men din nye bank kan ikke se om du har konti andre steder.

    #117150
    KFJForfatter

    Hej igen

    Desværre har de (Amagerbanken) allerede trukket de kr 400- pr konti, så………

    #117152
    AnonymForfatter

    Da jeg skiftede bank, lukkede jeg selv alle konti i den gamle bank. Så slipper man gratis.

    #117154
    AnonymForfatter

    400 kr pr konto overstiger taksterne i http://kortlink.dk/amagerbanken/4g5g medmindre der er vp-depoter tilknyttet.

    Sæt ind på to fronter:
    1. Gå tæt på amagerbanken – bed dem forklare hvert eneste gebyr
    2. Gå tæt p åden nye bank – sig at det er normalen at den nye bank betaler.

    General Prier >> Du kan ikke selv hæve ‘særlige konti’, som der åbenbart er tale om her. Da jeg for 1½ år siden flyttede fra Amagerbanken (m.v.) betalte jeg så vidt jeg husker intet for overførsel af almindelige anfordringskonti.

    #117642
    AnonymForfatter

    det i mine øjne røveri ved højlys dag at tage penge for det. Det er jo et eller andet forsøg på at holde på folk i deres nuværende bank og det burde i mine øjne forbydes ved lov.

    #117646
    AnonymForfatter

    Hvis banken er røvere, hvorfor handler du så med dem? For det fremgik af prislisten da du første gang indgik et engagement med dem, så du kunne have fravalgt den bank allerede før du blev kunde.

    #117650
    Sigurd (2)Forfatter

    Jeg oplevede det samme i Sparbank Vest Direkte, som vist hedder Sparbank nu. De gale jyder gik totalt amok i gebyrer, da jeg ville flytte mit engagement. De benægtede indholdet i deres annoncer (“vi betaler alle gebyrer") og havde beregnet udlånsrenten for høj. De ville ikke makke ret, så jeg måtte i Pengeinstituankenævnet for at få mine gebyrer + renter retur.

    #117658
    AnonymForfatter

    det gør jeg heller ikke – jeg er kunde i en bank med synlige gebyrer og de opkræver naturligvis ikke gebyrer hvis jeg skulle finde på at skifte til en anden bank.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.