Køb af lejlighed i KBH.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86848
    AnonymForfatter

    Jeg står overforat skulle købe en lejlighed i Kbh.
    Jeg har talt med banken, som sammarbejder med RealKredit DK.
    Når lånet skal finanseres er det vel bedst at få tilbud 2-3 andre steder fra ikke?
    Hvor mange af omkostnignerne, renter m.m. kan man forhandle om?
    Jeg ved at jeg kun skal have lejligheden i max. 6 år, skal man have det i mente når man skal vælge lån?

    #103980
    AnonymForfatter

    Du skal helt sikkert sige til din rådgiver at du kun skal have lejligheden i 6 år,
    Der er nemlig andre låneformer på bankplan, der evt. kunne tænkes at være en ide for dig. f.eks. BG Banks Bolig plus lån, men det er også alt efter hvad du ellers har at produkter i banken.
    Real Kredit Danmark, skulle være de bedste på markedet, men altid en god ide at få tilbud flere steder fra.

    #103982
    AnonymForfatter

    Du skrev:
    “Real Kredit Danmark, skulle være de bedste på markedet"

    Hvad lægger du i ordet “bedst"?

    Hvad er dit grundlag for denne påstand?

    Er du måske ansat i Danske Bank = BG Bank = Realkredit Danmark-koncernen?

    Har du set bidragssatserne på http://www.mybanker.dk/top10bidrag.html – hvor Realkredit Danmark er blandt de dyreste?

    Har du set ÅOP efter skat på
    http://www.mybanker.dk/top10udlaan.html?parametre%5BPRODUKT%5D=BOLIGKREDIT_L¶metre%5BSKAT%5D=EFTER_SKAT ?

    Husk i den forbindelse, at bankens laveste rente kun gives til de bedste kunder, og derfor ikke nødvendigvis er relevant.

    Derfor skulle man måske hellere se på denne her:

    http://www.mybanker.dk/top10udlaan.html?parametre%5BPRODUKT%5D=BOLIGKREDIT_H¶metre%5BSKAT%5D=EFTER_SKAT

    – hvor det er ret så tydeligt, at BG Bank=Danske Banke IKKE er blandt de billigste.

    Men hvis man gerne vil snyde sig selv, skal man da være velkommen til at betale en høj rente.

    #103984
    MichaelForfatter

    Overvej flekslån af 2 grunde:

    1) Renten er lav og risikoen rimelig begrænset, idet du kun skal have lejligheden i max. 6 år

    2) Der er nærmest intet kurstab, da kursen næsten er konstant omkring 100.

    #103986
    AnonymForfatter

    Tak for Jeres svar.
    Kan man godt presse sin bank med disse tal fra Mybanker, kender de godt sitet? nogen som har erfaringer med dette?
    Det skal siges at jeg er kunde hos Danske Bank.
    Betyder det noget at lejligheden købes for ca. 1,3 mio. og den aktuelle salgspris er min. 1.800.000 (vurdering) ??

    #103988
    AnonymForfatter

    Vurderingsprisen har indflydelse på hvor meget du kan låne. Du kan låne 80% af boligens værdi. Det lejligheden bliver sat til salg til behøver ikke være vurderingsprisen. Den er gerne en lille smule lavere.

    Men med hensyn til låneomlægning koster et lån på 1,3mio, mere at omlægge end end et lån på 800.000kr.

    #103990
    AnonymForfatter

    Jeg er førstegangskøber og har ikke noget lån i forvejen…

    #104000
    AnonymForfatter

    Hej

    Du får faktisk svaret på Mybanker.dk – hvem der udbyder det billigste og dyreste realkreditlån. Du skal bare klikke på “Realkreditlån", hvor du kan se, hvem der har billigste/dyreste bidrag.

    Prøv også at kigge i deres nyhedsbrev fra den 23. november – hvor der er en prissammenligning på lån til fast ejendom. Der er mere end 1 mill.kr. at spare, hvis man vælger det billigeste lån fremfor det dyreste.

    Husk at din bank får returkommision fra realkreditinstituttet, så lad være med at tro, at du får det det bedste råd. Banken er sælger, der skal tjene penge på dig – og naturligvis vil de synes, at det realkreditinstitut, de er “gift" med, har den bedste løsning. Går du i BG Bank/Danske Bank, vil de naturligvis synes, at lån i RD er bedst – så pas lige på banksælgeren.

    Håber du finder en god løsning

    #104002
    AnonymForfatter

    Til info er det en god ide, at få et evt. nedslag i købsprisen på refusionsopgørelsen , da man derved kan låne 80% af den oprindelige købspris i kreditforeningen, hvorved man ikke behøver låne så meget i banken.
    Ejendomsmægleren kan sikkert hjælpe dig med dette og nedslaget får du så efter handelen er endeligt afsluttet.

    #104040
    AnonymForfatter

    Endnu en gang tak for Jeres svar.
    I morgen får jeg en ejendomsmægler fra Home ud for at vurdere lejligheden.
    Mht. ejendomsskat, lån osv., er det så bedst at den vurderes så højt som muligt eller hvad? Desuden, vil købet af lejligheden have nogen rolle om den bliver i købt december 2004 eller januar 2005?

    #104042
    AnonymForfatter

    Lige en ting mere.
    Ejendomsmægleren som kommer fra Home i morgen (henvist fra banken) vurderer vel en lavere salgspris, fordi banken skal være helt sikker på at få deres penge igen ikke?
    Vil det ikke være klogt at få en anden vurdering fra eks. Nybolig eller EDC til at sammenligne med?
    Jeg skal betale ca. 1.250.000 kr. for lejligheden og skal låne 80% af vurderingen, så mægleren skal vel vurdere lejligheden til min. 1.562.500 ikke?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.