rki

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88020
    AnonymForfatter

    hej!!!

    jeg har været inde på lån noget der hedder veko og der skulle man kunne låne penge selv om at man er i rki.

    jeg er selv i rki og vil også selv ind og prøve, kender nogen der har fået der igennem selv om at de er i rki og jeg vil også meget gerne af med gammelt gæld

    hilsen mig a

    #116758
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke om veko yder lån til rki-registrerede, men jeg ved at du ikke bliver lykkeligere af at udskifte gammel gæld med ny gæld. Højst lidt fattigere. Du bliver rigere af at slippe for at betale renter og omkostningr på dine lån.

    Først skal du koncentrere dig om at afvikle gælden. Først derefter skal du interessere dig for at få gælden billigst muligt. Veko tar 32,2% – 54% (åop). Det er vist ikke værd at gå efter.

    #116782
    AnonymForfatter

    Hej

    Har lige kigget forbi Veko’s site, og har fundet dette, når du søger om lån:

    “Jeg/vi er indforstået med, at der ved behandling af ansøgningen indhentes oplysninger fra offentligt tilgængelige registre, f.eks. det centrale personregister, men også private registre, f.eks. RKI Kredit Information og Debitor Registreret".

    Når du skal give dit samtykke til dette, så betyder det nok, at er du i RKI, så får du nok ikke noget lån.

    Jeg har i øvrigt kigget på VEKO’s site og kan se, at man i stort set alle forretninger på Vesterbro opnår 10% rabat, hvis man har et af Vekos rabat-kreditkort, og at rabatten nedskriver den gæld, man har til Veko. Altså man drømt om de dejlige vinterstøvler til 2.500 kr. – låner dem af Veko på et rabat-kreditkort, og så skylder man kun 2.250 kr. Hvis man betaler dem tilbage i løbet af 1-2 mdr., så løber der ingen rente på. D.v.s. at man faktist får 250 kr. skattefrit :-). Man skal i følge sitet bare vælge et særligt kreditkort. Hvis man ikke vælger dette særlige kreditkort og vil tlbagebetale over f.eks. 3 mdr., så er den rente, man skal betale til VEKO stadig lavere end de 250 kr. man sparer (d.v.s. de 250 kr., som VEKO indbetaler på gælden). D.v.s. at man faktisk kan få penge ud af det :-). Men altså bare ikke (formentlig), hvis man er i RKI.

    Mange venlige hilsner
    Nuser

    #116784
    AnonymForfatter

    Endnu et eksempel på at det er dyrt at være fattig.

    Som udgangspunkt kan man regne med at når en forretning giver rabat, så er det fordi forretningens generelle prisniveau er for højt. Hvis du køber i en forretning med lave generelle omkostninger har du et større udbytte af dit disponible beløb.

    Der er ingen vej udenom: Start en langsom men sikker nedbringelse af gælden. Derefter – når du har det mentale overskud som en sådan proces giver – så kan du begynde at finpudse med (velovervejede) tiltag til nedbringelse af renter og omkostninger.

    PS: Jeg har min brugte computer til salg. 30.000 kr, men hvis du låner pengene af mig til 45%, så kan du få 10% i rabat (du sparer 3.000 kr).

    #116858
    AnonymForfatter

    Ha ha ha… det er altså humor 🙂

    #116864
    AnonymForfatter

    prøv at kigge lidt her

    http://www.gæld.net

    som de selv skriver:
    GældsForum er samlingsstedet på Internettet, hvor gældstyngede danske borgere fordomsfrit kan mødes og søge støtte, udveksle erfaringer med andre mennesker i samme situation og stille spørgsmål om gæld.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.