Tv program søger personer, der er i RKI

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88019
    AnonymForfatter

    Jeg søger personer, der er endt i RKI og derfor fx bliver nægtet at tegne forsikringer eller få lønkonto i banker.

    Det skal bruges til en historie om, hvordan folk der er i RKI, ofte bliver diskrimineret.

    Venlig hilsen
    Helle, Basta TV2

    hsm@sfk.dk
    tlf 41640965

    #116788
    AnonymForfatter

    Hej Basta

    Du kan sagtens oprette et almindeligt telefon og/eller internetabonnement hos fx TDC, hvis du er RKI-registreret. Ring selv og spørg! Eneste tilfælde hvor TDC ikke vil have dig som kunde er hvis du tidligere ikke har betalt din telefon/internetregning hos TDC, hvilket jo er logisk nok.

    Derimod er en interessant vinkel på jeres indslag, at en RKI-registreret presses ud i yderligere fattigdom, fordi de ikke kan benytte sig af alle de tilbud der kræver online køb/optankning/forudbetaling via dankort.

    Eksempelvis kan RKI-registrerede ikke benytte sig af lavpristelekoncepter som CBB, Telmore, M1, det nye Bibob. Hertil kommer, at der også er opstået lavpriskoncepter indenfor Internet, så som Fullrate, hvor man ikke længere hæver beløbet via PBS, men derimod får det trukket automatisk over dankortet al.a. telmore automatisk optankning.

    Et priseksempel kunne være, at man hos Fullrate får en 2 megabit internetlinie + fri telefoni for 199 + 30 = 229 kr pr måned.
    Skal man i stedet have et abonnement hos TDC koster en tilsvarende megabit linie med fri fastnettelefonitelefoni 259 + 208 = 467 kr. + alle TDC’s løse gebyrer. Det svarer til 2.856 kr på årsbasis eller 28.560 kr over 10 år. Dette priseksempel viser, at det er dyrt at være fattig i danmark!

    Tilsvarende har forbrugermagasinet Kontant tidligere dokumenteret, at RKI-registrerede hos IF-forsikring skal betale 25% ekstra for deres forsikringer, selv om forsikringer jo altid forudbetales for et år ad gangen.

    #116796
    AnonymForfatter

    Folk der er registeret i RKI bliver afvist i nogle banker. Men langt de fleste steder kan man komme ind og åbne en konto da det er en menneskerettighed i danmark, men langt de fleste steder vil der SELVFØLGELIGT være lukket for yderligere lån og kreditten og man kan ikke få visa kort og ligende kort der giver anledning til overtræk. Hvilket er meget forståligt. Hvis man er registeret i RKI er ma n jo registeret som dårlig betaler…. Derfor giver det jo sig selv…

    #116856
    AnonymForfatter

    Det er korrekt at man i langt de fleste tilfælde sagtens kan tegne et abonnement på fx en fastnettelefon – problematikken opstår typisk når det drejer sig om fx mobilabonnemnenter. Et ganske almindeligt mobilabonnement hos en større udbyder – jeg nævner i flæng; Tdc, Sonofon, Telia mm. – kræver typisk forhåndsgodkendelse, dette i form af en kreditvurdering.

    #118724
    AnonymForfatter

    min kones bank har afvist hende for at få et budget fordi jeg er dårlig betaler eller nærmere sagt har været hun har større udgifter fordi hun må betale girokort gebyr hver gang hun får en regning hvad gør vi
    mvh kim

    #118804
    AnonymForfatter

    Så kan man lære at betale sine regninger. Syns det er fint man bliver straffet lidt for at være en bums.

    #118836
    AnonymForfatter

    Det var dog et indskrænket ræsonnement fra et indskrænket menneske!

    Det er da ekstremt reduktionistisk at skære alle der er havnet i RKI over en kam på den måde du gør!

    #118838
    AnonymForfatter

    Sikke mange fine ord du kan. Måske er du en humanist som på grund af arbejdsløshed ikke har kunnet betale sine regninger og derved er havnet i RKI. Du skulle nok ikke have taget din candidat i oldnordisk astrologi så havde du nok et arbejde idag skal du se…

    #118848
    AnonymForfatter

    Du tager ganske fejl – jeg har aldrig været i RKI og aldrig beskæftiget mig med disse “humanistiske lallefag".

    #118954
    AnonymForfatter

    Jeg syntes din betegnelse af at dem der står i RKI er " bumser".. jeg håber aldrig at du kommer ud i en situation hvor DU er nødsaget til og melde pas i samfundet… DU er er skarn og skrive sådan noget.. mange kommer ikke frivilligt ud i sådanne situationer.. SÅ SKAM DIG

    og ps.. man kan godt have eks, m1 som teleselskab og tele2… selv om man står i RKI..

    Hilsen en som står i RKI ufrivilligt……

    #178302
    AnonymForfatter

    vi står også ufriviligt i rki og men blir behandlet som menneske 2.klasse. men få ingen hjælp nogen steder selv om de kan se at man holder styr på økonomien.

    og JvA du tilhører denne slags mennesker hvor jeg kan bare grine over……du er måske ikke fættig mht din økonomi men mht til dig som menneske. jeg ønsker dig ikke at kom i så en situation men man ved jo ikke hvad i fremtiden venter på dig. IKKE???!!!

    ps …..vi har teletidskort fra lebara og jeg holder selv styr på vores økonomi, da vi har ikke fået BS eller budgetkonto fra banken. men det funger fint. 🙂

    hilsen fra en lille familie på 3 (2voksne&1barn på 12) hvilken pga sygdom er reg i RKI

    #186942
    AnonymForfatter

    hej helle jeg har lyst til at stille op pga at jeg er havnet i en situration hvor det nu er at begynde knive med at få lån og det alt hvad der til hører så hvis du har lyst til at høre min historie om hvordan jeg er kommet i rki vil jeg gerne fortælle alt hvad jeg har været udsat for du kan skrive til min hotmail på kim13551@live.dk eller kan jeg kontaktes på mob nr 28374796 mvh kim k hansen

    #186946
    thsvForfatter

    Mon ikke Helle har fundet de personer, der skal bruges, startindlægget er jo næsten 5 år gammelt.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.