Bankgaranti og andet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Esben ThomsenForfatter
    Indlæg
  • #87991
    Esben ThomsenForfatter

    Hej Alle,

    Min kone og jeg har påbegyndt et byggeprojekt. Efter at have skrevet under med entreprenøren og have fået lånet fra realkreditforeningen hjem, er jeg blevet opmærksom på forskellige økonomiske elementer, jeg blåøjet ikke havde forventet.

    Et af dem er garantiprovision. Det er den ydelse banken kræver for at stille garanti over for realkreditforeningen for at huset rent faktisk bliver bygget. x tusind kroner hvert kvartal, for hvad…

    Men så får jeg at vide at det er fradragsberettiget, og man skal selv huske at angive det på selvangivelsen. Fint nok, så er det ikke helt så slemt. Havde jeg ikke hørt det, var jeg gået glip af fradraget, ligesom andre sikkert har!

    Derfor spørger jeg bredt, er der andre tommelfingeregler jeg har overset???

    Og et andet mere specifikt spr.: Burde ens bank ikke have medtaget udgiften til termin frem til indflytning i et budget før byggeriet? Og hvad er den bedste økonomiske måde at betale denne ydelse, at tære på byggekontoen og så få det manglende med i banklånet til sidst?

    Mvh. E.S.T.

    #116406
    fk2001Forfatter

    Her banken ikke informeret jer om dette på forehånd? Garantiprovisioner er ren gebyr og kan forhandles (til nul). Betaler I ikke allerede rente og afdrag på realkreditlånet?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.