huskøb og rente

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86840
    AnonymForfatter

    Hej..

    Jeg har købt nyt hus og har fået lavet en økonomiberegning fra min nuværende bank (som jeg har haft i 8 år/Sydbank) hvor de har lavet beregninger på et boliglån med en rente på 7,75.

    Da jeg har købt hus gennem Home har jeg også fået et tilbud gennem BG bank hvor renten på boliglånet er 5,75.

    Jeg blev meget overrasket over, at den bank, som jeg har haft i så lang tid ikke kan give mig en bedre renten.

    Kan jeg bare vælge at skifte bank ??? og syntes i at renten fra BG bank er rimlig (jeg skal låne 200.000-220.000 kr.)

    Mvh. Julie

    #103884
    MichaelForfatter

    Du begår en typisk fejl, som alt for mange gør, nemlig at tro at banken er taknemmelig for dine mange år som kunde og derfor automatisk giver dig landets bedste renter – det er absolut ikke tilfældet. Man oparbejder ingen anncienitet hos nogen banker og du vurderes fra scratch hver gang du ansøger om et lån.

    Så ja, du kan sagtens vælge at skifte bank – jeg vil næsten sige: Du “skal" skifte, for det er da dumt at betale næsten 8% for et sådan lån. 5,75% er heller ikke imponerende. Prøv at kigge under “Udlån" og vælg så “Boliglån" i listen – så vil du se mange procentsatser <5%. BG Bank er iøvrigt temmelig dyre med mange andre almindelige bankforretninger, så jeg kan absolut ikke anbefale skift hertil.

    Pas iøvrigt også på andre selskaber som kan være forlovede med ejendomsmægleren, f.eks. forsikringsselskaber. Der kan være mange penge at tjene ved at vælge andet forsikringsselskab end det ejendomsmægleren tilbyder. Smut en tur på http://www.forsikringsluppen.dk – det er ikke umuligt at hente nogle tusindelapper hjem om året på ganske kort tid.

    Held og lykke med dit nye hus

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.