BRF Bank – lønkonto

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #87957
    ahkForfatter

    Er der nogen her der bruger dem? De har bedømmelsen 4 stjerner, men vi ved jo ikke hvor mange brugere der danner grundlag for dette resultat. Jeg talte med dem i dag. Hvis jeg har forstået det rigtigt, giver de 4,5% uden anfordring. Tilmeldingsblanket kommer i morgen og dermed naturligvis også betingelserne. Det er, for mit vedkommende, under alle omstændigheder exit NR – og så bliver det efter al sandsynlighed enter BRF eller Helgenæs…
    Mvh
    Anders

    #116084
    AnonymForfatter

    Jeg har lige fået en konto hos dem og VisaDankort er bestilt.
    Det er rigtigt at de giver 4,5 % uden anfordring, hvis du har min. 25.000 kr. stående(Af hele saldoen) og op til 2.000.000 kr.
    Der er intet årsgebyr på VisaDankort, hvor andre banker ofte tager 150 kr. pr. år.
    Jeg har også forladt NR, for at gå til BRFbank, da jeg ikke synes 0,5 % ekstra i rente er usikkerheden værd.
    Mvh
    Janus

    #116086
    ahkForfatter

    Hej Janus
    Det lyder godt du! De er selvfølgelig omfattet af indskydergarantien på 300K, selvom de ikke er en rigtig bank(…), er de ikke? De har vel også netbank? (Jeg har dog ikke brug for flere plastikkort.)
    Mvh
    Anders

    #116092
    AnonymForfatter

    Hej igen
    Hvis du går ind på hjemmesiden http://www.garantifonden.dk/ står der følgende “….De tilsluttede institutter kan ses på Finanstilsynets hjemmeside ved at trykke
    her: http://www.ftnet. "
    Når du trykker på http://www.ftnet.dk på siden, kommer du til en oversigt, hvor en søgning får BRF Bank frem, så de er dermed omfattet af ordningen.
    De har netbank som du kan tilmelde dig (har selv fået det). Hvis du ikke ønsker flere plastikkort, så undlader du bare at bestille det.

    Mvh
    Janus

    #116094
    ahkForfatter

    Hej Janus
    Mange tak for dette tip! Ja, det er sandt, når man søger i databasen for “virksomheder under tilsyn" kommer følgende oplysninger frem på BRF Bank:

    BRF Bank A/S
    FT-nr/Reg. nr.: 6482
    CVR: 13409900
    Område: Kreditinstitutområdet
    Sektor: Pengeinstitutter
    Hjemland: Danmark
    Tilstedeværelsesmåder: Værtslande:
    Dansk virksomhed i Danmark
    Lovhjemmel: Lov om finansiel virksomhed § 14, jf. § 7
    Tilsynsmyndighed: Finanstilsynet
    Gruppe: Gruppe 3

    Gad vist hvad “gruppe 3" betyder?

    Mvh
    Anders
    PS: Helgenæs har netop afvist at overgå/matche renten i BRF, så min nye bank bliver BRF.

    #116106
    AnonymForfatter

    Danske pengeinstitutter er af Finansrådet inddelt i 4 grupper baseret på størrelse:

    Gruppeinddelingen bestod i 2006 af:

    Gruppe 1: Pengeinstitutter med en arbejdende kapital på 50 mia. kr. og derover.
    Gruppe 2: Pengeinstitutter med en arbejdende kapital på 10 mia. kr. og op til 50 mia. kr.
    Gruppe 3: Pengeinstitutter med en arbejdende kapital på 250 mio. kr. og op til 10 mia. kr.
    Gruppe 4: Pengeinstitutter med en arbejdende kapital på under 250 mio. kr.

    Arbejdende kapital er defineret som summen af indlån, egenkapital, udstedte obligationer og efterstillede kapitalindskud.

    #116110
    ahkForfatter

    Tak for dit svar, Gummisko!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.